گزارش تخصصی آموزگار چهارم ابتدایی : راه های شناسایی دانش آموزان بیش فعال پایه چهارم و درمان آن ها
گزارش تخصصی آموزگار چهارم ابتدایی : راه های شناسایی دانش آموزان بیش فعال پایه چهارم و درمان آن ها
فرمت فایل : word (لینک دانلود پایین صفحه) تعداد صفحات ۲۷ صفحه
فهرست مطالب
چکیده ۴
اهمیت موضوع ۵
مقدمه ۶
بیان مسئله ۷
توصیف وضعیت موجود ۸
اهمیت وضرورت تحقیق ۸
اهداف گزارش تخصصی ۹
هدف کلی: ۹
اهداف جزئی: ۹
مقایسه با شاخص : . ۹
جمع آوری اطلاعات ۱۰
– ۱ مشاهده ۱۰
– ۲ پرسشنامه دانش آموزان ۱۰
-۳ پرسشنامه به والدین ۱۱
– ۴ صحبت های مشاور ۱۲
– ۵ مطالعه ۱۳
علائم بیش فعالی .. ۱۳
عوارض بیش فعالی ۱۴
سِیر بیش فعالی ۱۵
درمان بیش فعالی ۱۵
علائم بیش فعالی .. ۱۹
تجزیه و تحلیل ۱۹
تجزیه و تحلیل وتفسیرداده ها: ۲۰
انتخاب راه جدید به صورت موقت ۲۱
اعتبار بخشی به راه حل ها: ۲۲
شیوه های اجرا: . ۲۲
ارزیابی بعد از اجرای طرح (نقاط قوت ) ۲۴
نتیجه گیری و پیشنهادات ۲۵
منابع ۲۵
چکیده
همه ساله با آغاز سال تحصیلی، در بعضی از خانوادهها مشکلی به نام کودکان بیش فعال مطرح میشود. بیش فعالی اختلالی است که در ۵ تا ۸ درصد کودکان دیده میشود. این عارضه در پسرها سه برابر دخترها است. کودکان بیش فعال بسیار پرتحرک، بیقرار و ناآرام هستند و نمیتوانند برای مدتی در یک جا آرام بگیرند. دایم در حال راه رفتن، حرکت و جنب و جوش هستند. بی مهابا اشیا را پرت میکنند، ظروف را میشکنند. بدون احساس خطر، کارهای پرمخاطره و خطرناک انجام میدهند.
پس از آغاز سال تحصیلی و ورود به کلاس تعدادی از دانش آموزان را را از نظر نظم و انضباط ضعیف و کم انگیزه دیدم و برخی کارهای غیر هنجار از جمله بیش فعالی ، بی انگیزگی در یادگیری و بی حوصلگی در تحمل کلاس و . . . را در مورد آنها مشاهده نمودم. ، بر آن شدم تا با کمک سایر همکاران منشأ این مشکلات را پیدا کنم. و در این راه از راه های متفاوتی استفاده کردم و اقداماتی انجام دادم گرفتن آزمون هایی در زمان وضع نامطلوب و مطلوب، گرفتن نظر همکلاسی هایشان در هر دو شرایط، نظرخواهی از همکاران و مدیریت به طریقه پرسشنامه در رابطه با این موضوع، و کمک گرفتن از والدین این دانش آموزان و با توجه به شواهد موجود و وقت اندکی که در این راه در اختیار داشتم شروع به کار کردم برای اعتباریابی این پروژه از وجود همکاران، دانش آموزان، اولیاء بهره بردم.