کسی که ادعا می کند فرزند امام زمان و همسر امام است+تصویر و کلیپ

 

دلائل احمد الحسن بر حق بودن دعوت خویش

می گویند اگر کسی خواست بفهمد که احمد الحسن حق است،استخاره بگیرد.

پاسخ:

می گوییم مگر می توان با استخاره کردن امام مهدی حجت خدا بروی زمین و یمانی آل محمد علیهما السلام را شناخت و تبعیت کرد؟در این صورت فوراً روایاتی که در آن ائمۀ حکم بر استحباب استخاره کردن را داده اند برای ما ذکر می کنند!!

به آن ها پاسخ می دهیم :

بجای اینکه برای صدق دعوی احمد و امامت وی استخاره کنیم، باهمدیگر یک به یک استخاره کنیم که احمد بصری دجال و دروغگو و ناصبی است که از طرح این مسئله بسیار خشمگین و سر در گم شدند!(این منهج از علامه کورانی در کتاب دجال البصره اخذ شده است).یا به آنها گفتم که طبعا زن و زندگی شما که از امام زمان و حجت خدا بروی زمین مهم تر نیست! من همین جا از زنانی که خود را ناصرات الإمام احمد الحسن نامیده اند تقاضا می کنم همگی استخاره کنند که اگر استخاره خوب آمد از شوهران خود طلاق گرفته و با یکی از مخالفان احمد بصری ازدواج کنند!

مهم اینجاست، بسیاری از کسانی که ادعاهای واهی امامت و نبوت کرده اند دقیقا روششان همین بوده است!

سوال دیگری از احمد الحسن: از کلام امام معصوم حدیثی معتبر بیاورند که در آن حدیث امام علیه السلام دستور داده باشد برای معرفت یمانی می بایست استخاره کرد

استدلال احمد الحسن به روایتی برای اثبات حقانیت خود.

عن أمیر المؤمنین قال: قال رسول اللّه صلّى اللّه علیه و آله فی اللّیله الّتی کانت فیها وفاته لعلیّ علیه السّلام: (یا أبا الحسن أحضر صحیفه ودواه فأملى رسول اللّه صلّى اللّه علیه وآله وصیّته حتّى انتهى إلى هذا الموضع فقال: یا علیّ إنّه سیکون بعدی إثنا عشر إماماً، ومن بعدهم إثنا عشر مهدیّا… فإذا حضرته الوفاه فلیسلّمها إلى ابنه محمّد المستحفظ من آل محمّد علیهم السّلام، فذلک إثنا عشر إماماً، ثمّ یکون من بعده إثنا عشر مهدیّاً؛ فإذا حضرته الوفاه فلیسلّمها إلى ابنه أوّل المقرّبین له ثلاثه أسامی اسم کاسمی واسم أبی، و هو عبد اللّه وأحمد والاسم الثّالث المهدیّ وهو أوّل المؤمنین).

از امیر مؤمنان علیه السّلام از رسول خدا صلّى اللَّه علیه و آله روایت کرده که آن حضرت در همان شبى که رحلتش واقع شد به على علیه السّلام فرمود: (اى ابا الحسن کاغذ و دواتى بیاور و حضرت رسول اکرم (ص) وصیت خود را املاء فرمود و على مى نوشت تا بدین جا رسید که فرمود: یا على! بعد از من دوازده امام مى باشند و بعد از آنها دوازده مهدى… و چون وفات او برسد آن (خلافت) را به فرزندش محمد که مستحفظ از آل محمّد (ص) است، تسلیم مى کند، و ایشان دوازده امامند. بعد از آن دوازده مهدى مى باشند. پس وقتى که وفات او رسید آن (خلافت) را به فرزندش که نخستین مهدیین است مى سپارد، و براى او سه نام است؛ یک نامش مانند نام من، و نام دیگرش نام پدر من است و آنها عبد الله و احمد هستند، و نام سوّمین مهدى است و او اوّلین مؤمنان است). (۲)

پاسخ:

البته ما فعلا فرض را بر این می گذاریم که سند این روایت صحیح باشد.(اگر چه این روایت از حیث سند قابل قبول نیست) اما اگر کسی دقت در این حدیث کند مشخص می شود که دوازده مهدی بعد از ظهور و وفات امام زمان علیه السلام می باشد،( یا على! بعد از من دوازده امام مى باشند و بعد از آنها دوازده مهدى..) پس این حدیث ربطی به دوران غیبت امام زمان علیه السلام ندارد.پس با این حدیث احمد الحسن نمی تواند ثابت کند که یمانی معروف است. ضمن این که در این حدیث گفته بود نام یکی از مهدیین”احمد”است، اکنون ما از احمد الحسن سوال می کنیم، آیا به صرف این که اسم “احمد” هم نام شماست، شما می گویید من همان احمد ذکر شده در روایت هستم، اگر ملاکتان این باشد که خیلی از مردم اسمشان احمد است؟

شیخ مفید درباره حکومت بعد از امام زمان می نویسد: لیس بعد دولۀ القائم علیه السلام لأحد دولۀ إلا ما جاءت به الروایۀ من قیام ولده إن شاء الله ذلک ،ولم ترد به على القطع والثبات ، وأکثر الروایات أنه لن یمضی مهدی هذه الأمۀ علیه السلام إلا قبل القیامۀ بأربعین یوما یکون فیها الهرج.بعد از دولت قائم آل محمد علیه السلام برای هیچ کسی دولتی نخواهد بود.مگر اینکه روایتی آمده است.مبنی بر قیام فرزند وی که آن هم اگر خدا بخواهد.ولی تابحال بطور قطعی ثابت نشده است.! اما بیشتر روایات اهل بیت دلالت بر این دارد که مهدی علیه السلام این امت را ترک نخواهد کرد جز اینکه چهل روز به قیامت باقی مانده باشد که این ایام هم ایام هرج و سردرگمیست.(۲)

نتیجه: احمد الحسن برای اثبات مدعای خود به سه دلیل سست استدلال کرد. ۱-خواب ۲- روایت ۳- استخاره. که هر سه دلیل به طور اختصار رد شدند.

منابع:
۱-الغیبه، شیخ طوسی ص ۱۵۰
۲-الإرشاد-ج ۲-ص ۳۷۸ – دار المفید للطباعۀ والنشر والتوزیع – بیروت – لبنان

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.