درمان چین و چروک صورت با طب سنتی و در منزل

درمان چین و چروک










برای خرید کرم های تضمینی ضد چین و چروک صورت روی عکس زیر کلیک کنید

خرید کرم های تضمینی ضد چروک صورت

در این صورت بیائیم با هم دردى و احساس مسئولیت، ریشه این همه ناراحتى و گرفتارى و مشکلات را پیدا کنیم، که چرا جامعه امروز، بیشتر از هر عصر، به این وضعیّت بحرانى مبتلا گردیده است، علت عمده این بحران روحى و روانى چیست که همگان، خصوصاً جوانان، با وجود علم و آگاهى و تحصیلات زیاد، دست به کارهائى مى‏زنند که جز ضرر و زیان‏هاى غیرقابل جبران نتیجه‏اى ندارد، این چگونه ممکن است که انسان عاقل و باهوش، و گل سرسبد مخلوقات، به راحتى خودش را، در اسارت کامل اعتیادهاى غلط و نادرست قرار داده، و در جهنّم سوزانى که خود درست کرده براى همیشه مى‏ سوزد!؟

خاصیت روغن جوجوبا,خواص درمانی روغن جوجوبا

روغن جوجوبا از دانه‌های گیاه جوجوبا استخراج می‌شود

روغن جوجوبا در مراقبت از پوست صورت محبوبیت زیادی دارد اما آنچه که بسیاری در مورد آن آگاه نیستند این است که به ویژه برای مبارزه با چین و چروک مناسب است. در این مقاله به فواید استفاده از روغن جوجوبا برای چین و چروک پرداخته می‌شود.

روغن جوجوبا از دانه‌های گیاه جوجوبا استخراج می‌شود. نام علمی این درختچه چند ساله Simmondsia chinensis است و در جنوب غربی ایالات متحده رشد می‌کند. در واقع شکل مایعی از موم‌های گیاهی است. در شکل خالص، این روغن به رنگ مایع طلایی روشن است که بدون بو است. روغن جوجوبا برای پوست خوب است چون منبعی غنی از ویتامین E، ویتامین‌های B، سیلیس، مس، روی و … است. تمامی این اجزا برای داشتن پوست سالم مفید هستند.

فواید روغن جوجوبا
بزرگترین فایده روغن جوجوبا این است که ترکیب آن شباهت بسیار زیادی به روغن طبیعی پوست یا همون سبوم دارد که این روغن از غدد چربی تولید می‌شوند و پوست را نرم و انعطاف پذیر می‌کنند. بنابراین روغن به خوبی با سبوم ترکیب می‌شود و به عمق منافذ پوستی نفوذ می‌کند و پوست را هیدراته نگه می‌دارد. بنابرایناین روغن به مرطوب ماندن پوست کمک می‌کند و خاصیت الاستیکی به پوست می‌بخشد. هرچه که ما پیرتر می‌شویم، تولید سبوم در بدن کاهش می‌یابد و پوست خشک می‌شود. روغن جوجوبا به عنوان مکمل برای پوست عمل می‌کند و باعث بازگشت تعادل روغن طبیعی پوست شده و از خشکی پوست جلوگیری می‌کند. هرچه روغن به تامین رطوبت مورد نیاز پوست و مرطوب نگه داشتن آن کمک می‌کند، چین و چروک کمتری مشاهده می‌شود. قبلا در مورد این موضوع که روغن جوجوبا حاوی مقدار بالایی ویتامین E است بحث کردیم که این ویتامین یک آنتی اکسیدان بسیار عالی است. کیفیت آنتی اکسیدانی روغن از هرگونه آسیب بیشتر به پوست که در نتیجه افزایش سن ایجاد می‌شوند جلوگیری می‌کند. بنابراین احتمال ظهور چین و چروک تازه کاهش می‌یابد. کسانی که دارای پوست مستعد ابتلا به آکنه دارند می‌توانند با استفاده از این روغن با چین و چروک مقابله کنند. این روغن منافذ پوستی را مسدود نمی‌کند و خواص ضدباکتری آن باعث کشته شدن باکتری ایجادکننده آکنه می‌گردد. بدین ترتیب می‌توانید از ظهور آکنه نیز جلوگیری کنید.

خاصیت روغن جوجوبا,خواص درمانی روغن جوجوبا

روغن جوجوبا در مراقبت از پوست صورت محبوبیت زیادی دارد

نحوه استفاده از روغن جوجوبا برای چین و چروک
روش‌های مختلف زیادی برای استفاده از روغن جوجوبا جهت کاهش چین و چروک وجود دارد. چند روش ساده در زیر توضیح داده شده است.

روش۱: نیاز دارید که برای از بین بردن خطوط ریز که در دور چشم‌ها ظاهر می‌شوند تلاش بیشتری بکنید. یک کاسه کوچک بردارید و ۳۰ قطره روغن جوجوبا داخل آن بریزید. سپس ده قطره روغن گلیسیرین، روغن اسطوخودوس، روغن نرولی و حدود ۵۰ قطره روغن کرچک اضافه کنید. همه این روغن‌ها را به خوبی ترکیب کنید. حال، یک قطره از این روغن را روی انگشت حلقه دست چپ قرارداده و به آرامی اطراف چشم بمالید. فقط مراقب باشید تا روغن با چشم تماس پیدا نکند. هر شب قبل از رفتن به رخت خواب این ترکیب را بمالید.

روش۲: هنگامی که با مشکل چین و چروک پوست صورت روبرو می‌شوید، در این صورت باید از روغن جوجوبا به عنوان مرطوب کننده پوست استفاده کنید. صورت خود را با آب گرم و پاک‌کننده‌های روزمره صورت بشویید و سپس به آرامی خشک کنید. مقدار کمی روغن جوجوبا را بر روی توپ پنبه‌ای بمالید و آن‌را به سراسر صورت به صورت یک لایه نازک بمالید. از روغن بیش از حد که باعث اشباع شدن چهره می‌شود استفاده نکنید. اگر احساس می‌کنید که میزان روغن روی صورت بیش از حد است با استفاده از یک گلوله پنبه‌ای خشک روغن اضافی را پاک کنید. چون این روغن به راحتی جذب پوست می‌شود و پس از اعمال آن احساس چرب بودن دست نمی‌دهد می‌توانید آن‌را به عنوان مرطوب کننده روزانه در طول روز مصرف کنید.

روش۳: باید از ماسک صورت که حاوی روغن جوجوبا است استفاده کنید و پوست در حال پیر شدن را تغذیه کنید. مواد تشکیل دهنده اصلی ماسک شامل یک تکه خیار تازه به طول ۱ اینچ، نصف فنجان انگور تازه، یک قاشق چای خوری عسل و یک قاشق چای خوری روغن جوجوبا است. تمام این مواد را در مخلوط‌کن قرار دهید تا خمیر نرمی تشکیل شود. خمیر را به صورت ضخیم روی گردن و صورت قرار دهید. اجازه دهید در حدود ۲۰ دقیقه بر روی پوست بماند و سپس با آب ولرم شستشو دهید. باید این درمان را یک بار در هفته ادامه دهید تا مجددا پوست نرم و صافی داشته باشید.

روغن جوجوبا بیش از هر محصول چین و چروک دیگر برای مراقبت از پوست ترجیح داده می‌شود چون دارای محتوای سمی نیست. مهم‌تر از همه به صورت طبیعی دارای خاصیت ضدحساسیت است و به ندرت منجر به عارضه جانبی در پوست می‌شود. در هنگام خرید روغن جوجوبا باید کمی مراقب باشید. برچسب روی آن را با دقت بخوانید تا حاوی خالص‌ترین و طبیعی‌ترین روغن باشد.

روش های محو کردن چین و چروک صورت:

چین و چروک صورت و از بین بردن این چین و چروک های مزاحم دغدغه ی ۳۰ سال به بالاهاست . این چین و چروک ها دلیل نمی شوند تا شما تسلیم پیری پوست شوید پس این نسخه های طب سنتی و راههای طبیعی و خانگی رفع چین و چروک صورت و اطراف چشم را به کار ببرید تا از شر چین و چروک ها خلاص شوید.چین و چروک صورت

چین و چروک صورت

برای از بین بردن چین و چروک صورت

صورتتان را با آب ولرم بشویید، با یک حوله زبر خشک کنید و شب ها ترکیبی از کرم شیر و چند قطره لیمو روی آن بمالید تا کاملاً جذب پوست شود. بعد از نیم ساعت آن را بشویید. با ۲۰-۱۵ روز استفاده منظم، خواهید دید که بسیاری از چین و چروک ها برطرف شده و لکه های تیره روی پوستتان هم کمتر می شود.

آب سرد در جلوگیری از چین و چروک مؤثر است. پوست صورتتان را بلافاصله بعد از شستن خشک نکنید. در عوض با دستتان روی آن بمالید تا کمی از آب جذب پوست شود.

برای دو هفته روزی یک لیوان آب هویچ بخورید.

– یک تکه پاپایا (انبه هندی) برداشته و روی پوستتان بمالید. بعد صورتتان را بشویید استفاده روزانه از این میوه روی پوست، چین و چروک را از بین برده و پوست صورتتان را روشن تر می کند. روی گردنتان هم بمالید و ماساژ دهید.

رفع چین و چروک دور چشم

برای از بین بردن چین و چروک های آزار دهنده ی دور چشم هم بهترین گزینه ها ، روش های خانگی و گیاهی است.

ژل خیار برای رفع چروک اطراف چشم

خیار یکی از مفیدترین محصولات طبیعی شناخته شده برای پوست اطراف چشم است. قرار دادن برش های خنک خیار در اطراف چشم یکی از راه های کم خرج و تاثیرگذار برای سرحال تر و جوانتر کردن پوست خسته ی اطراف چشم است. برای آبرسانی کاملا طبیعی به پوست اطراف چشم می توانید از این دستورالعمل، صبح و یا شب استفاده کنید:

۱ قاشق چای خوری عصاره تازه خیار، یک قاشق غذاخوری ژل آلوئورا و ۱/۴ قاشق چای خوری نشاسته ذرت را مخلوط کنید و حرارت دهید تا جوش بیاید. سپس آنرا از روی حرارت برداشته و یک قاشق غذاخوری گیاه هاماملیس به آن اضافه کنید. پس از اینکه مخلوط خنک شد، مقداری از آنرا به آرامی به پوست اطراف چشم بزنید. مابقی آنرا در یک ظرف شیشه ای ریخته و برای استفاده های بعدی در جایی خنک نگهداری کنید.

شیر ، ضد چروک کره ای ها

شیر سرد را در کاسه ای بریزید و پنبه های توپی تان را داخل آن قرار دهید. سپس پنبه را فشار داده تا شیر اضافی موجود در آن خارج شود. سپس پنبه ها را روی قسمت های پف کرده ی زیر چشم بگذارید.وقتی پنبه ها گرم شدند، آنها را تعویض کنید. این کار ساده در طی یک ساعت، به دلیل اینکه شیر سرد به جمع شدن و انقباض عروق خونی زیر چشم کمک میکند، می تواند به میزان قابل توجهی پف و تورم زیر چشم را کاهش دهد.

روی صورتتان آب لیموی تازه بمالید. پوست لیمو را روی صورتتان بکشید.

ماساژ صورت

تاثیر فوق العاده ماساژ در ازبین بردن چین و چروک صورت

ماساژ ضد چین و چروک صورت

همانطور که می دانید ماساژ صحیح پوست صورت در جوانسازی پوست و رفع چین و چروک بسیار موثر است پس برخلاف جهت چین و چروک ها پوستتان را ماساژ دهید. پیشانی را از پایین به بالا و به سمت کناره های صورت ماساژ دهید.

همچنین بخوانید : رفع چین و چروک پوست با بهترین روش ها

ماساژ صورت و عضلات اطراف چشم، پیشانی و دهان از جمله کاربردی ترین شیوه های پیشگیری از ابتلا به چروک پوست است. در صورتی که خانم های جوان از سنین ۲۵-۲۶ سالگی ماساژ شبانه صورت را به شیوه صحیح و به صورت مداوم داشته باشند، می توانند از بروز چین و چروک در صورت خود تا پایان مراحل میانسالی و اواخر دهه ۵۰ امیدوار باشند. استفاده از روغن ماهی به عنوان روغن ماساژ برای این منظور یکی از مناسب ترین شیوه های درمانی است که توسط بسیاری از درمانگران طب سنتی چین به آن توصیه شده است. برای این منظور کافی است  با مقدار اندکی از روغن ماهی سرانگشتان دست خود را آغشته کرده و عضلات صورت کنار لب ها، عضلات گونه، ابروها و اطراف چشم ها را به آرامی ماساژ دهید. بهتر است برای ارائه ماساژی دقیق و مناسب به عضلات صورت تان از مشاور یا کتاب هایی که در این زمینه منتشر شده کمک بگیرید.

ماساژ صورت با اسفناج تاثیر زیادی در فرم گیری عضلات صورت و آبرسانی و تغذیه  سلول های پوستی دارد. این ماسک از آن جهت که با برگ های تازه اسفناج و شیر تازه پرچرب تهیه می شود علاوه بر آبرسانی به سلول های پوست به افزایش نشاط و شادابی آنها نیز کمک کرده و پوستی با نشاط و جوان به خانم ها هدیه می کند. برای تهیه این ماسک کافی است ۲ برگ اسفناج بزرگ و تازه را در نصف لیوان شیر جوشیده و داغ بریزید و آن را به مدت ۵ دقیقه روی حرارت ملایم قرار دهید. این کار موجب می شود تا برگ ها نرم و لطیف شود. بعد از این مدت برگ ها را از شیر خارج کرده و آنها را به کمک قاشق یا هاونگ به صورت خمیر درآورید و روی صورت تان ماسک کنید. اجازه دهید این ترکیب ۲۰ دقیقه تا نیم ساعت روی صورت تان بماند. سپس آن را با کمک آب نیمه ولرم بشویید.

ماسک های ضد چروک

ماسک های ضد چین و چروک صورت

ماسک آویشن و ماست

ماست را با مقداری آویشن , نعناعپنیرک, و گل ختمی مخلوط کنید و مخلوط به دست آمده را بر روی سطح پوست صورت مالیده وبه مدت ۲۰ دقیقه بر روی صورت قرار دهید.

ماسک سفیده تخم مرغ و عسل:

۱ عدد سفیده تخم مرغ ( سفیده تخم مرغ باعث سفت شدن پوست می گردد )

مقداری عسل ( عسل موجب رطوبت رسانی پوست می شود )

۴ قطره روغن رازیانه ( این روغن موجب صاف شدن چین و چروک می گردد و حالت ارتجاعی پوست را بهبود می بخشد و باعث سفت شدن پوست می شود )

۴ قطره اسانس صندل ( این اسانس، بافت همبند را تقویت می کند و بدین طریق باعث بهبود گردش خون در پوست می گردد )

طرز تهیه و استفاده از ماسک:

ابتدا پوست خود را کاملا تمیز نمایید. همه مواد را بخوبی با هم ترکیب کنید و سپس آن ماسک را روی پوست خود قرار دهید. پس از ۲۰ دقیقه پوست خود را با آب ولرم بشویید. این ماسک را می توانید برای پوست گردن، ساعد و دست نیز استفاده نمایید.

در دنیاى امروز پیشرفت علم و تکنولوژى را نمى توان فراموش کرد ولى همین ترقّى مختصر، آنچنان جلب توجه کرده که همه را مجذوب خود ساخته، و انسانها را سوار ماشین خود نموده و در یک بیابان بى آب و علف و بدون سایبان، گیر کرده، و ضمن اینکه آنانرا به مقصد نرسانده بلکه فرسخ ها ایجاد فاصله نموده است، اگر بگوئیم دست هاى مرموزى در پشت صحنه زندگى انسانها، مشغول کار و تلاشند تا بتوانند با بزرگ نمائى یک حرکت بسیار کوچک در فضاى علم و دانش، افکار و اندیشه همگان را، به خود مشغول ساخته‏

منبع: rasekhoon.net   beytoote.com

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.