پاورپوینت در مورد خلاصه گزارش مدیریتی وضعیت محیط زیست شهر تهران

پاورپوینت در مورد خلاصه گزارش مدیریتی وضعیت محیط زیست شهر تهران

پاورپوینت-در-مورد-خلاصه-گزارش-مدیریتی-وضعیت-محیط-زیست-شهر-تهرانلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل :  powerpoint (..ppt) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد اسلاید : ۱۰ اسلاید

 قسمتی از متن powerpoint (..ppt) : 
 

خلاصه گزارش مدیریتی وضعیت محیط زیست شهر تهران SoE   (مرکز مطالعات و برنامه­ریزی شهر تهران معاونت مطالعات و برنامه­ریزی امور زیرساخت و طرح جامع)
مقدمه:
گزارش­دهی جامع زیست­محیطی که درنهایت به تولید گزارش­ وضعیت محیط­زیست ( SoE ) منجر می­شود، یکی از ارزشمندترین شیوه­های دستیابی به اطلاعات وضعیت منابع طبیعی و پایداری الگوهای مصرف منابع برای سیاست­گذاران، جامعه‌ی مدنی و سایر دست­اندرکاران نظیر برنامه­ریزان و مدیران منابع طبیعی، صنعت، رسانه­ها، مؤسسات آموزشی و سازمان­های ملی و بین­المللی است. این گزارش­ها به بررسی شرایط و وضعیت محیط زیست و منابع طبیعی و ارائه‌ی سنجشی از وضعیت محیط زیست طبیعی می‌پردازند و ابزاری برای برجسته‌سازی شرایط محیط بیوفیزیکی می­باشد.
فرآیند ارزیابی همه­جانبه زیست محیطی بایستی در قالب یک مدل مفهومی ارائه شود تا اطلاعات گردآوری شده و تحلیل‌ها، پاسخگوی پرسش‌های اساسی پژوهش باشند. برای انجام این ارزیابی سازمان‌های مختلف مدل‌های متفاوتی را برای گزارش SoE ایجاد و مورد استفاده قرار داده‌اند. برای گزارش وضعیت محیط زیست شهر تهران، طبق توافقات انجام شده از مدل DPSR استفاده شده است. مدل DPSR از حروف اول چهار کلمه‌ی نیروی‌های محرکه، فشارها، وضعیت و پاسخ‌ها تشکیل شده که به ترتیب زنجیره‌ی علت و معلول را در مورد هریک از مؤلفه‌های‌زیست محیطی بیان می‌کند. این مدل سعی دارد گروهی از عوامل را که تعیین‌کننده‌ی مشخصه‌های تأثیرگذار بر محیط زیست در هر سطح جغرافیایی (محلی، منطقه‌ای، ملی، جهانی) هستند، تعریف کرده و آن­ها را به هم ربط دهد. بنابراین این مدل به­عنوان چارچوب تحلیلی شناخته می‌شود. مدل DPSR در جستجوی ایجاد یک ربط منطقی بین عامل‌ها است. این مدل وضعیت ( S ) محیط زیست و روند آن را ارزیابی نموده و عوامل مستقیم (فشار) و غیرمستقیم (نیروی محرکه) که موجب بروز این وضعیت شده‌اند را شناسایی و معرفی می‌کند. هم­چنین پاسخ‌هایی ( R ) که بهبود وضعیت انجام شده یا باید صورت گیرد را شناسایی و معرفی می‌کند.

 

دانلود فایل

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.