پاورپوینت درمورد نقش هنر در پیشگیری از اعتیاد تئاتر درمانی (سایکو درام )

پاورپوینت درمورد نقش هنر در پیشگیری از اعتیاد تئاتر درمانی (سایکو درام )

پاورپوینت-درمورد-نقش-هنر-در-پیشگیری-از-اعتیاد-تئاتر-درمانی-(سایکو-درام-)مشخصات فایل

عنوان: پاورپوینت درمورد نقش هنر در پیشگیری از اعتیاد تئاتر درمانی (سایکو درام )

قالب بندی: پاورپوینت

تعداد اسلاید: ۶۸

محتویات

مقدمه

تعریف هنر

هنر و درمان از طریق هنر

تعریف تئاتر درمانی

نگاهی به محدوده تئاتر درمانی

کاهش هیجانی (catharsis)

تئاتر درمانی چیست ؟

تفاوت سوسیودرام و سایکودرام

تفاوت سایکودرام و دراماتراپی

ویژگیهای تئاتر درمانی

ارکان تئاتر درمانی

یاور

انواع نقش‌های یاور

عملکردهای یاور

انتخاب فرد یاور

یاور دوبل یا مضاعف

عملکردهای یاور مضاعف

اساس کار تئاتر درمانی

تکنیکهای تئاتر درمانی

شیوه های تئاتر درمانی

و . . ..

قسمتی از پاورپوینت

مقدمه:
¡تئاتر که نام دیگر آن سایکودرام می­باشد همان نقشی است که هر کدام از ما در زندگی روزمره­ی خود داریم. یکی از ما، در نقش پدر، یکی در نقش مادر، یکی در نقش خواهر و … و هر کدام در نقش خود و جای خود ثابت می­مانیم تا مراحلی را طی کنیم و به رشدی بالاتر برسیم شاید محیط اطراف و گذر زمان ما را دچار تحولاتی کند اما همواره نقش­های ما ثابتند و تنها مرگ است که می­تواند این نقش­ها را تغییر دهد.
¡پسیکودرام (تئاتر درمانی) همیشه با نام دکتر مورنو همراه است . زیرا اوست که به اثر درمانی درامها در روحیه تماشاگران و بازیگران پی برده و این روش درمانی گروهی را در بیماران روانی توجیه علمی نموده .
¡از قدیم می دانستند که عمل به تکلم مقدم است، و تکلم عمل سمبولیک حرکات است. بشر اولیه عادت داشته که هیجانات و ناراحتیهای روانی خود را به صورت حرکات نشان دهد و موضوع تکلم در سیرتکاملی موجود انسانی بعداً ظاهر شده .
¡
¡هنر درمانی یکی از راه های درمان معضلات و مشکلات روحی و روانی است یکی از شاخه های هنردرمانی، بازی درمانی است که خود به شاخه های گوناگونی چون سایکودرام و درام درمانی تقسیم می شود، گروه درمانی را نخستین بار جوزف اچ پرات در ایالات متحده آمریکا از ۱۹۱۵ آغاز کرد. او نخستین شکل گروه درمانی را با هدف درمان پزشکی در بیماران مبتلا به سل به کار گرفت، کار او شباهت زیادی به گروه های خودیاری و گروه درمانی های رفتاری شناختی امروزی داشت که هدف آن ها کاهش استرس مشکل مشترک جسمی یا روان شناختی اعضای گروه است
¡
¡در اوایل دهه ۱۹۳۰ لوئیس و ندرا از گروه درمانی برای بازسازی خانواده اولیه به کار بردن مفاهیم روان کاوی در گروه درمانی و درمان تلفیقی استفاده کرد. ساموئل سلاوسون که حرفه اصلی او مهندسی مکانیک بود «انجمن روان درمانی گروهی آمریکا» را در ۱۹۴۸ بنیان گذاشت و بیشترین تاثیر را در رشد و توسعه گروه درمانی در آمریکا داشت.
¡مورنو نخستین کسی بود که در ۱۹۳۹ واژه گروه درمانی را معلوم کرد. از دهه چهرم سده قرن بیستم به بعد گروه درمانی به مثابه یکی از انواع روش های روان درمانی، توجه روانشناسان و روان پزشکان را به خود معطوف کرد. طی شش دهه مطالعه و تجربه روش های گروه درمانی در اشکال متنوعی توسعه پیدا کرد.
و . . .

دانلود فایل

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.