نقش مسلمانان در پیشرفت ریاضیات ۱۰ ص

نقش مسلمانان در پیشرفت ریاضیات ۱۰ ص

نقش-مسلمانان-در-پیشرفت-ریاضیات-10-صلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۱۰ صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

1
‏نقش مسلمانان در پیشرفت ریاضیات
‏مسلمانان علم ریاضی ، خاصه ‏جبر‏ و مقابله را به گونه ای پیشرفت دادند که می توان گفت آنان موجد این علم می باشند.اگر اصول و مبادی علم ریاضیات قبل از اسلام در دنیا وجود داشت ، لکن مسلمین انقلابی در آن ایجاد کردند و از جمله اینکه قبل از دیگران جبر و مقابله را در ‏هندسه‏ بکار بردند.
‏جبر و مقابله تا بدانجا مورد توجه آنان بود که مأمون عباسی در قرن سوم هجری ( قرن نهم میلادی ) به‏ ابومحمد بن موسی ‏، یکی از ریاضیدانهای دربار خود امر کرد کتاب ساده عام الفهمی در جبر و مقابله تآلیف نماید.
‏محمدبن موسی‏ ( فوت در سال ۲۵۷ یا ۲۵۹ هـ. ق. ) یکی از سه برادر دانشمندی بود که به بنوموسی شهرت داشتند.در نیمهدوم قرن سوم هجری ‏ثابت بن قره‏( ۲۲۱-۲۲۸ هـ. ق. )طبیب ،ریاضیدان و منجم حوزه علمی ‏بغداد‏ خدمات بسیاری را در زمینه ترجمه کتابهای علمی از زبانهای سریانی و یونانی به زبان عربی انجام داد.
‏وی دارالترجمه ای تأسیس کرد که بسیاری از دانشمندان آشنا به زبانهای خارجی در آن کار میکردند. در این دارالترجمه بسیاری از آثار یونانیان نظیر ‏آپولونیوس‏ ، ‏اقلیدس‏ ، ‏ارشمیدس‏ ، ‏تئودوسیوس‏ ، ‏بطلمیوس‏ ، ‏جالینوس‏ و ‏ائوتوکیوس‏ به وسیله او یا تحت سرپرستی وی به عربی ترجمه شد.

 

دانلود فایل

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.