نقش دین، دینداری و انتظار در کاهش ناهنجاریهای جامعه ۱۵ ص

نقش دین، دینداری و انتظار در کاهش ناهنجاریهای جامعه ۱۵ ص

نقش-دین-دینداری-و-انتظار-در-کاهش-ناهنجاریهای-جامعه-15-صلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۱۴ صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

2
‏نقش‏ ‏ ‏دین ، دینداری و ‏انتظار در کاهش ناهنجاری‏‌‏های اجتماعی
‏پس هر یک از شما باید کاری کنید تا به محبت و دوستی ما نزدیک شوید.
وظیفه منتظران، ‏‌‏پیوند دادن و آشنا کردن مردم با امام زمان(عج) و گوشزد کردن دوستی و محبت حضرت به آنان است تا خود را در جهت پیوند معنوی با امام زمان(عج)، متعهد و پای‏‌‏بند به هنجارهای دینی گردانند و از هنجارشکنی و کج‏‌‏روی دست بردارند. منتظر واقعی کسی است که به خود سازی بپردازد، معارف، ارزش‏‌‏ها و محبت آنان را نشر دهد و به دیگران بیاموزد تا مکتب اهل‏‌‏بیت: احیا شود:
امام صادق(ع)می‏‌‏فرماید:
رحم الله عبداً اجترّ مودّه الناس إلینا، فحدّثهم بما یعرفون و ترک ما ینکرون؛[۵۱]
خداوند رحمت کند بنده‏‌‏ای را که مودت مردم را به سوی ما کشاند و به آن‏‌‏چه می‏‌‏شناسند با آنان سخن بگوید و آن‏‌‏چه را منکرند واگذارد.
بنابراین، منتظران براساس شفقت بر هم‏‌‏نوعان، احسان به خَلق و مهرورزی و رعایت قوانین اجتماعی، به وحدت انسانی در سطح جهانی با هم‏‌‏نوعان می‏‌‏اندیشند آنان تکیه‏‌‏گاه مردمند و دیگران به ایشان امیدوارند. مردم برای حل معضلات فردی و اجتماعی خویش، ‏‌‏به منتظران، چشم امید دارند و به آنان اعتماد می‏‌‏کنند. امام عسکری۷ می‏‌‏فرماید:
أولی الناس بالمحبّه منهم من أمّلوه؛[۵۲]
سزاوارترین شخص به دوستی کسی است که مردم به او امید دارند.
نظریه بریتویت در کنترل اجتماعی، شرمنده‏‌‏سازی کج‏‌‏روان بود. به اعتقاد او، با شرمنده‏‌‏سازی متخلف، می‏‌‏توان ناهنجاری را کنترل کرد.[۵۳] در راه‏‌‏کار انتظار که مبتنی بر عزت و کرامت انسانی است، حتی هنجارشکنان نیز شرمنده نمی‏‌‏شوند، بلکه در دریای کرم و مهر مهدوی، با رغبت و اراده خویش، از هنجارشکنی و کج‏‌‏روی، دست بر می

 

دانلود فایل

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.