تحقیق در مورد ﭼﻜﻴﺪه ترس دانش آموزان و عملکرد تحصیل
تحقیق در مورد ﭼﻜﻴﺪه ترس دانش آموزان و عملکرد تحصیل
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۳ صفحه
قسمتی از متن word (..doc) :
ﭼﻜﻴﺪه
زﻣﻴﻨﻪ و ﻫﺪف: در ﺟﺮﻳﺎن رﺷﺪ، ﻛﻮدﻛﺎن و ﻧﻮﺟﻮاﻧﺎن ﻃﻴﻒ وﺳﻴﻌﻲ از اﺿﻄﺮاﺑﻬﺎ را ﺗﺠﺮﺑﻪ ﻣﻲﻛﻨﻨﺪ. ﮔﺎه اﻳﻦ اﺿﻄﺮاﺑﻬﺎ از ﭼﻨﺎن ﺷﺪﺗﻲ ﺑﺮﺧﻮردار اﺳﺖ ﻛﻪ زﻧﺪﮔﻲ روزﻣﺮه و ﺗﺤﺼﻴﻠﻲ آﻧﺎن را دﺷﻮار ﻣﻲ ﺳﺎزد. ﻳﻜﻲ از اﻳﻦ اﺿﻄﺮاﺑﻬﺎ اﺿﻄﺮاب اﻣﺘﺤﺎن اﺳﺖ. ﻧﺘﺎﻳﺞ ﻣﻄﺎﻟﻌﺎت اﻧﺠﺎم ﺷﺪه در ﻣﻮرد اﺛﺮ اﺿﻄﺮاب اﻣﺘﺤﺎن ﺑﺮ ﻋﻤﻠﻜﺮد ﺗﺤﺼﻴﻠﻲ داﻧﺶ آﻣﻮزان، ﻳﻜﺴﺎن ﻧﺒﻮده اﺳﺖ. ﺑﻌﻀﻲ ارﺗﺒﺎط ﻗﻮی ﺑﻴﻦ ﻛﺎﻫﺶ ﻋﻤﻠﻜﺮد ﺗﺤﺼﻴﻠﻲ واﺿﻄﺮاب اﻣﺘﺤﺎن ﮔﺰارش ﻛﺮده اﻧﺪ و ﺑﻌﻀﻲ ارﺗﺒﺎط ﻛﻢ و ﻳﻚ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ ﻫﻢ ﻫﻴﭻ ارﺗﺒﺎﻃﻲ ﻣﺸﺎﻫﺪه ﻧﻜﺮده اﺳﺖ. در اﻳﻦ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ ﻓﺮاواﻧﻲ اﺿﻄﺮاب اﻣﺘﺤﺎن و ارﺗﺒﺎط آن ﺑﺎ ﻋﻤﻠﻜﺮد ﺗﺤﺼﻴﻠﻲ داﻧﺶ آﻣﻮزان ﻣﻮرد ﺑﺮرﺳﻲ ﻗﺮار ﮔﺮﻓﺘﻪ اﺳﺖ.
ﻣﻮاد و روش ﻛﺎر: اﻳﻦ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ ﺑﻪ ﺷﻴﻮه ﺗﻮﺻﻴﻔﻲ- ﺗﺤﻠﻴﻠﻲ روی ۵۳۹ داﻧﺶ آﻣﻮز ﻣﺸﻐﻮل ﺑﻪ ﺗﺤﺼﻴﻞ در دوره راﻫﻨﻤﺎﻳﻲ در ﻣﺪارس دﺧﺘﺮاﻧﻪ وﭘﺴﺮاﻧﻪ ﺷﻬﺮ زاﻫﺪان اﻧﺠﺎم ﺷﺪ. اﺑﺰار ﮔﺮدآوری داده ﻫﺎ، ﭘﺮﺳﺸﻨﺎﻣﻪ اﺿﻄﺮاب اﻣﺘﺤﺎن ﺳﺎراﺳﻮن و ﭘﺮﺳﺸﻨﺎﻣﻪ ﻣﺸﺨﺼﺎت دﻣﻮﮔﺮاﻓﻴﻚ و ﻣﻌﺪل ﻛﺎرﻧﺎﻣﻪ ﺗﺤﺼﻴﻠﻲ ﺗﺮم ﺟﺎری ﺷﺮﻛﺖ ﻛﻨﻨﺪﮔﺎن ﺑﻮد. ﺑﺮای ﺗﺠﺰﻳﻪ و ﺗﺤﻠﻴﻞ داده ﻫﺎ از ﺷﺎﺧﺺ ﺿﺮﻳﺐ ﻫﻤﺒﺴﺘﮕﻲ، آزﻣﻮن tو ﻛﺎی – دو اﺳﺘﻔﺎده ﺷﺪ.
ﻳﺎﻓﺘﻪ ﻫﺎ: از۵۳۹ ﻧﻔﺮ ﺷﺮﻛﺖ ﻛﻨﻨﺪه ۰۴۵ ﻧﻔﺮ )۸/۷۵%( دﺧﺘﺮ و ۵۹۳ ﻧﻔﺮ) ۲/۲۴%( ﭘﺴﺮ ﺑﻮدﻧﺪ. ﺗﻌﺪاد ۰۰۴ ﻧﻔﺮ)۸/۲۴%( اﺿﻄﺮاب اﻣﺘﺤﺎن داﺷﺘﻨﺪ.
ﺷﻴﻮع اﺿﻄﺮاب اﻣﺘﺤﺎن ﺑﻴﻦ دﺧﺘﺮان و ﭘﺴﺮان ﺗﻔﺎوت ﻣﻌﻨﻲ داری داﺷﺖ )۱۰/۰
ﻧﺘﻴﺠﻪ ﮔﻴﺮی: ﻧﺘﺎﻳﺞ از ﻳﻚ ﺳﻮ ﻧﺸﺎﻧﮕﺮ ﺷﻴﻮع ﺑﺎﻻی اﺿﻄﺮاب اﻣﺘﺤﺎن در داﻧﺶ آﻣﻮزان ﻣﻘﻄﻊ راﻫﻨﻤﺎﻳﻲ و از ﺳﻮی دﻳﮕﺮ ﻧﺸﺎﻧﮕﺮ اﺛﺮ ﻣﻨﻔﻲ اﺿﻄﺮاب ﺑﺮ ﻋﻤﻠﻜﺮد ﺗﺤﺼﻴﻠﻲ ﻣﻲﺑﺎﺷﻨﺪ. ﻟﺬا ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ آﺳﻴﺐ ﺷﻨﺎﺳﻲ، اﺟﺮای ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﻫﺎی ﭘﻴﺸﮕﻴﺮی و درﻣﺎن ﺑﻪ ﻣﻮﻗﻊ داﻧﺶ آﻣﻮزان ﺿﺮوری ﺑﻪ ﻧﻈﺮﻣﻲ رﺳﺪ و ﺑﻪ وﻳﮋه ﺗﻮاﻧﻤﻨﺪ ﺳﺎزی ﻣﺸﺎورﻳﻦ ﻣﺪارس در