تحقیق در مورد چیدمان آشپزخانه

تحقیق در مورد چیدمان آشپزخانه

تحقیق-در-مورد-چیدمان-آشپزخانهلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..docx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۸ صفحه

 قسمتی از متن word (..docx) : 
 

1
‏چیدمان آشپزخانه
‏بسیاری از خانم‌ها هنگام میهمان‌داری و آشپزی از شلوغی دور و بر خود اعصابشان خرد می‌شود و نمی‌دانند چگونه باید آرامش اعصاب خود را به دست آورند. حال آن که چیدمان آشپزخانه و بویژه داخل کابینت‌ها، کار را بسیار آسان می‌کند.
‏در اینجا به چند نکته کلیدی در چیدن بشقاب‌ها، لیوان‌ها، قاشق، چنگال‌ها و دیگر ظروف کابینت‌ها اشاره می‌کنیم. ابتدا باید به این نکته توجه داشته باشید که هر دست از ظروف مانند بشقاب‌ها و لیوان‌ها را در یک کابینت قرار دهیم.
‏بشقاب‌ها را در کابینت نزدیک میز، چاقوها را در کشوی مخصوص و لیوان‌ها را در کابینت‌ نزدیک یخچال قرار دهید.
‏یخچال و فریزر خود را هم مانند کابینت طبقه‌بندی کنید. سبزی‌ها، میوه‌ها، لبنیات، غذاهای آماده، گوشت و مرغ را هرکدام در یک طبقه قرار دهید و به این وسیله دسترسی به آنها را آسان‌تر کنید.
‏بعضی از ظروف همیشه به کار نمی‌آیند. این دسته از ظروف را که دم‌دستی نیستند در کابینت‌های بالا که دسترسی آسانی ندارند، قرار دهید.
‏هر ۶ ماه یکبار انبارگردانی کنید. وسایل داخل کابینت‌ها را بررسی کنید و تعدادی ظرف یا وسیله غیرضروری را به انبار منتقل کنید و وسایل بی‌مصرف را دور بریزید.
‏وسایلی را که هر روز استفاده می‌کنید در کابینت‌های دم‌دستی قرار دهید. برخی وسایل مخصوص دسته‌بندی و طبقه‌بندی وسایل آشپزخانه را می‌توانید از فروشگاه‌های پلاستیک‌فروشی تهیه کنید. این کار شما را به چیدن منظم‌تر وسایل خود کمک می‌کند. سعی کنید همیشه فهرست کارهایی که باید انجام دهید و خریدهایی را که باید بکنید را با یک آویز زیبا جلوی چشم خود قرار دهید.
‏برای نظافت آسان‌تر داخل کابینت‌ها و یخچال از سفره‌های پلاستیکی مخصوص استفاده کنید. این کار به شما کمک می‌کند با کشیدن یک دستمال سریع‌تر کابینت‌ها و داخل طبقات یخچال را تمیز کنید.
‏بسیاری از کارشناسان بهداشتی معتقدند سینک ظرفشویی از آلوده‌ترین قسمت‌های خانه است. برای تمیز کردن آن می‌توانید از اسکاچ و نمک استفاده کنید. ضمنا اسکاچ و دستمال نظافت آشپزخانه را هرچندروز یکبار در آفتاب و یا مایع سفیدکننده قرار دهید.

 

دانلود فایل

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.