تحقیق در مورد چرا همه ی آدمها زیبا نیستند

تحقیق در مورد چرا همه ی آدمها زیبا نیستند

تحقیق-در-مورد-چرا-همه-ی-آدمها-زیبا-نیستندلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۲ صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏چرا همۀ آدمها زیبا نیستند ؟
‏پرنده ماده (سمت چپ)، جفت زیبا و سلامتی برای خود برمیگزیند.
‏یک تحقیق جدید توضیح میدهد که چرا ‏همه ما انسانها با خصوصیات چهره و بدن ستاره های سینما به دنیا نمی آییم.
‏یکی از مسائلی که همواره خار چشم زیست شناسان بوده، ‏این است که با وجود اینکه جنس ماده برای تولید مثل همواره به سوی جذابترین نر جلب ‏میشود، چگونه باز هم هر موجود با هم نوع خود تا این حد متفاوت است، در حالی که باید ‏تا کنون جذابترین ژنها در میان کل جمعیت گونه های جانوری پخش شده و کل افراد آن ‏زیبا شده باشند.
‏به گفته ماریون پتری (Marion Petrie) ‏سرپرست ‏تیم تحقیقاتی دانشگاه نیوکاسل ” در زمینه زیست شناسی تکاملی، این امر یکی از مشکلات ‏اساسی است”
‏معمای رفتار نرها در انتخاب جفت
‏در بعضی گونه های ‏جانوری، ماده ها برای جفتگیری به انتخاب جذابترین نرها میپردازند. برای مثال ‏طاووسهای ماده، طاووس نری را انتخاب میکنند که پرهای دمش از دیگران بلندتر باشد. به ‏عبارتی این طاووس با دم زیبا و درخشان، “جرج کلونی” طاووسها به شمار می آید.
‏ویژگیهای ممتاز ظاهری معمولا نشانه سلامت و شایستگی ژنتیکی در مواردی چون ‏مقاومت در برابر بیماریها و قویتر بودن نیز هستند، و از جمله خصوصیاتی به شمار ‏میروند که نسل بعدی آن را به ارث خواهند برد. بر اساس این شیوه انتخاب جفت، اگر ‏ماده ها تنها با جذابترین نر جفت گیری کنند، پس کم کم نرهای نازیبا باید از رده ‏زیستی خارج شده و تمام آنها باید پس از مدتی به یک اندازه زیبا شده باشند. اما واضح ‏است که ماجرا چنین نیست، زیرا همواره در ازای هر ستاره سینمای خوش سیما در عالم ‏جانوران و پرندگان، یک نر معمولی نه چندان متناسب و بد قیافه یز وجود دارد.
‏به این ترتیب این معمای انتخاب جفت، به مدت چند دهه دانشمندان زیست شناسی ‏تکاملی را درگیر نموده است. به گفته پتری:”اگر ما درافراد یک گونه جاندار، هیچ ‏تمایز، تفاوت و اختلافی نداشته باشیم، اصولا درآن گونه تکاملی رخ نخواهد داد”.
‏اکنون گروهی از دانشمندان بریتانیایی به پاسخی دست یافته اند که شاید ‏جوابگوی معمای وجود افراد معمولی و حتی نازیبا باشد: “جعبه ابزار DNA”
‏جعبه ابزار DNA
‏جعبه ابزار DNA ‏سلول، واقعا یک جعبه ابزار نیست ‏بلکه مجموعه ای از فرایندهای ملکولی است که به طور عادی و دائمی به ترمیم صدمات ‏وارده بر DNA ‏که در شرایط عادی و بر اثر جهشهای ژنی ایجاد میشوند، میپردازد. جهش ‏ژنی میتواند مضر بوده و موجب از بین رفتن بافتها، مشکل در عملکرد اعضا یا بروز ‏سرطان شود. بعضی جهشهای ژنی نیز مفید هستند که از جمله این موارد میتوان به جهش در ‏بخشی از ژن که مسئول مقابله با بیماریهاست اشاره کرد. چنین جهشی میتواند مقاومت بدن ‏جاندار را در برابر باکتریها و ویروسها افزایش دهد

 

دانلود فایل

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.