تحقیق در مورد چرا بچه ها دروغ می گویند

تحقیق در مورد چرا بچه ها دروغ می گویند

تحقیق-در-مورد-چرا-بچه-ها-دروغ-می-گویندلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۲ صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏چرا بچه ها دروغ می گویند؟
 ۱ –‏اعمال خشونت نسبت به  کودکان‏، خصوصا  ‏کتک زدن آنها باعث می شود که بچه ها از پدر و مادر خود بترسند و ازروی ترس به آنها ‏دروغ بگویند. بزرگترین علت دروغ گفتن  بچه ها ، همین ترس از بدرفتاری و خشونت ‏بزرگترهاست.
۲ –‏تقلید کودکان از بزرگسالان‏، علت دیگر دروغگویی آنهاست. پدر و مادری که ‏خود دروغ می گویند، چگونه انتظار دارند فرزندشان راستگو باشد؟ بچه ها بیشتر از آنکه ‏حرف بزرگترها را گوش کنند ، از کارهای آنها تقلید می کنند . پس بکوشیم الگوی شایسته ‏ای برای آنها باشیم.
۳ –‏اگر‏توقع ‏ما از کودکان مان‏از حد سنی و توانایی آنها بیشتر باشد ‏، چون نمی توانند انتظار ما را برآورده سازند، متوسل به دروغ می شوند.
۴ – ‏یکی دیگر از علتهای دروغگویی ، ‏کمبود محبت و بی توجهی به کودکان است. ‏وقتی به حد کافی به فرزندانمان محبت و توجه نکنیم ، آنها برای جلب نظر ما دروغ می ‏گویند.
۵ –‏ملامت و سرزنش زیاد و مقایسه دائم بچه با کودکان دیگر‏، نیز سبب می شود ‏او خود را کمتر از دیگران بداند و احساس تقصیر، گناه وحقارت کند و برای سرپوش ‏گذاشتن بر روی این احساسات ،  دروغ بگوید.
۶ – ‏مخالفت با کودک ، امر و نهی زیاد ، و جلوگیری مدام از کارهایی که می خواهد ‏انجام دهد، باعث لجبازی او می شود و لجبازی ، دروغگویی کودک را به دنبال دارد.
۷ –‏خیالپردازی زیاد کودکان به خصوص در سنین پائین ‏، موجب می شود که بچه ‏ها به قول برخی از افراد ” دروغهای عجیب و غریب ” بگویند. چون کودکان در این دوران ‏هنوز تفاوت بین واقعیت و خیال را به خوبی درک نمی کنند و گاهی آرزوها، نگرانی ها و ‏خیالپردازی های خود را به صورت پیشامدهای واقعی تعریف می کنند.
‏چه کنیم که بچه ها دروغ نگویند؟
 ‏اگر کودکی دروغ می گوید ، به جای اینکه ‏عصبانی و ناراحت شویم ، بهتر است که آرامش خود را حفظ کرده و سعی کنیم بفهمیم چرا ‏دروغ می گوید و  کدامیک از علت های فوق  باعث دروغگویی او شده است؟ پیدا کردن علت ‏هرکار، شرط اصلی و مهم در درمان و پیشگیری است. بنابراین بهتر است به نکات زیر توجه ‏کنیم:
۱ –‏با کودکان ، خشن رفتار نکنیم ‏و رابطه خود را با آنها براساس ترس قرار ‏ندهیم. زیرا طبیعت کودکان با خشونت و اجبار سازگاری ندارد.
۲ – ‏از آنها بیشتر از حد توانشان انتظار نداشته باشیم.
۳ – ‏به اندازه کافی به آنها محبت و توجه کنیم.
۴ – ‏آنها را سرزنش و ملامت نکنیم و از مقایسه  آنها با دیگران خودداری کنیم.

 

دانلود فایل

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.