تحقیق در مورد پیدایش و ظهور فراماسونری در ایران

تحقیق در مورد پیدایش و ظهور فراماسونری در ایران

تحقیق-در-مورد-پیدایش-و-ظهور-فراماسونری-در-ایرانلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۶ صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏پیدایش و ظهور فراماسونری در ایران
‏‹‹‌ فراماسونری ››‌ واژه ای است که درفرهنگ سیاسی معادل نوعی تشکیلات مخفی است که طرز تفکر اعضای آن برمبنای اصالت انسان در برابر همه حقایق و واقعیتها شکل گرفته است ، در ایران با توجه به عملکرد لوژهای فراماسونری این واژه در برداشتی عام وکلی مترادف سرسپردگی به بیگانگان وبه تعبیری مجمع روشنفکران وابسته عنوان شده است . درمورد تاریخچه فراما سونرها درایران داستا نهای متفاوتی نقل شده است ، اما ظاهرا در یک نکته نباید تردید کرد و آن اینکه تشکیل لوژهای فراماسونری در ایران از شیوه هایی بوده که نخستین بار انگلیسیها آن را مورد استفاده قراردادند .
‏ ‏انگلیسیها درسال ۱۸۰۰ میلادی هنگام سلطنت ‹‹‌ فتحلیشاه قاجار ››‌ سه تن جاسوس کهنه کار خود ‹‹‌ سرهارد فورد جونز ›› ، ‹‹ جیمز موریه ›› و ‹‹ جی فریزر ›› را به ایران فرستادند تا با بررسی زمینه های تشکیل لوژفراماسونری اولین گامها را بردارند . این سه تن سالها به ارزیابی رجال ، اشراف و روشنفکران ایرانی پرداختند ود نهایت تعدادی از افراد مستعد آنها را به محفل فراماسونری کشاندند ، لوژهای اولیه را بعدها ‹‹ میرزا ملکم خان ›› گسترش داد.
‏ ‏فراماسونری در تاریخ صد ساله اخیر ایران مرکز ثقل تجمع و هدایت جریان ‹‹ روشنفکری وابسته ›› محسوب می شود ، بسیاری از شخصیتهای سیاسی ، فرهنگی و اجتماعی دوران قاجار و پهلوی در لوژهای مختلف عضویت داشتند ومملکت را آن گونه که بیگانگان می خواستند اداره می کردند .
‏ ‏فراماسونری درشهرهای مختلفی مانند تهران ، شیراز و آبادان محافل سری دا شتند و با تشکیل هسته های مختلف درمراکز سیاسی ، اقتصادی ، نظامی و بویژه فرهنگی نبض کشور را عملا در دست گرفته بودند .
‏ ‏درتهران ، کلیسای انجیلی آمریکاییها در خیابان ‹‹ قوام السلطنه ›› ( سی ام تیر کنونی ) مرکز جلسات فراماسونرها بود نشریه ‹‹ شرق الوند›› چاپ فرانسه سالها پیش نوشت ‹‹ امکان ندارد ما فراماسونرها نبرد خود را با ادیان متوقف سازیم ، برای یک فراماسون ضرر است که خود را از قید دین و هرگونه اعتقاد به خدا آزاد سازد .››
‏ ‏فراماسونرها با اعتقاد به انسان مداری ، لیبرالیسم فراگیر وهمه جانبه ضدیت با دین درنشر تعلیم وتربیت غربی و مسخ فرهنگ ملی –‏مذهبی مردم ایران تلاشهای سازمان یافته ای داشتند . روشنفکران وابسته ای که به خدمت لوژها در می آمدند همه همت خود را صرف تبلیغ ارزشهایی می کردند که سنخیتی با باورهای مردم نداشت . فراماسونرها طلایه دار وابستگی به بیگانگان بودند وباسازماندهی پنهان ، کنترل مملکت را در دست گرفته بودند فاسد کردن خانواده ها و از بین بردن ارزشهای اخلاقی ، از اصول اعتقادی آنها به شمار می آمد . مبلغان اصلی فراماسونری به صراحت اعلام می کردند ‹‹ عفت و پاکدامنی مطلق نزد ما فراماسونرهای مرد وزن امر غلطی است زیرا چنین عفتی برخلاف امیال طبیعی انسان می باشد .››
‏ ‏دربیوگرافی ‹‹ ملکم خان ›› آمده است : ملکم درتاریخ نشر مدنیت غربی مبتکر واقعی اخذ تمدن فرنگی بدون تصرف ایرانی بود ، فلسفه عقاید سیاسی او در واقع تسلیم مطلق و بلا شرط درمقابل تمدن اروپایی بود .وی می گفت : ‹‹ ماحتی نباید به خود اجازه دهیم درصدد اختراع باشیم .›› ملکم خان عقیده داشت ایران درتمامی ارکان سیاسی و اقتصادی باید اصول تمدن غربی را بپذیرد ، چرا که آیین ترقی همه جا بالاتفاق حرکت می کند .

 

دانلود فایل

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.