تحقیق در مورد وظیفه در زمان غیبت

تحقیق در مورد وظیفه در زمان غیبت

تحقیق-در-مورد-وظیفه-در-زمان-غیبتلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۹ صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏اولین و مهمترین تکلیف ما نسبت به حضرت قائم -عجل الله تعالی فرجه الشریف- اعتقاد ‏به ان حضرت و معرفت و شناخت ایشان میباشد که بر اساس ادله عقلی و نقلی استوار باشد
‏امام صادق(علیه السلام) فرمودند:هر کس بمیرد و امام زمان خود را نشناسد به ‏مرگ جاهلیت مرده است.(معجم الرجال الحدیث ج ۱۴ ص۲۰۶‏)
‏که این معرفت دو شاخه ‏دارد .اولی معرفت و شناخت شخصیت ایشان و دومی شناخت خود ایشان است. برای دستیابی به ‏هر دو معرفت میبایست به علما و کتب معتبر دینی مراجعه نمود. در باب معرفت شخصیت ‏حضرت قائم -عجل الله تعالی فرجه الشریف-لازم بذکر است صفات ایشان جدا از صفات دیگر ‏امامان نیست که همگی متصل به یک نورند و در باب شناخت شخص ایشان معرفت از طریق ‏اگاهی بر اسم و لقب و کنیه وخصایص و… مربوط به ایشان میسر است .
‏نام ایشان ‏محمدو لقبش مهدی و بر گونه راست او خالی است زیبا و سیاه و چهره ایشان زیبا و دارای ‏قامتی متوسط هستند.
‏تکلیف دیگر ما طلب معرفت حضرت قائم -عجل الله تعالی فرجه ‏الشریف-از خداوند باری تعالی است
‏از امام صادق(علیه السلام) پرسیدند معرفت ‏ساخته کیست ؟ان حضرت فرمودند:از ساخته های خداوند است و بندگان در این ساخته سهمی ‏ندارند‏ ‏ (کافی ج ۱ باب البیان و التعریف ص ۱۶۳(
‏امام صادق (علیه السلام) ‏فرمودند که در زمان غیبت برای طلب معرفت امام عصر از خداوند‏ ‏ این دعا را ‏بخوانید:
))‏بار خدایا‏ ‏ خود را بمن بشناسان همانا اگر خود را بمن نشناسانی ‏پیامبرت را نخواهم شناخت . بار خدایا‏ ‏ رسول و فرستاده ات را بمن بشناسان همانا اگر ‏رسول خود را بمن نشناسانی حجت تو را نخواهم شناخت . بار خدایا‏ ‏ حجت خود را بر من ‏بشناسان‏ ‏ همانا اگر حجتت را به من نشناسانی از دین خود گمراه خواهم شد.)) (الغیبه -‏نعمانی- ص ۱۶۶‏)

 

دانلود فایل

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.