تحقیق در مورد ورزش و تعلیم و ترببت ۶ص

تحقیق در مورد ورزش و تعلیم و ترببت ۶ص

تحقیق-در-مورد-ورزش-و-تعلیم-و-ترببت-6صلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۶ صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏تربیت بدنى و تعلیم و تربیت
‏ از اهداف اولیه‏ٔ‏ تعلیم و تربیت، پرورش فرد به‏‌‏عنوان یک انسان هدف‏‌‏دار و مستقل ‏و خودگردان است. تربیت بدنى با تأکیدى که بر پرورش جسمی، ذهنی، هیجانى و برازندگى اجتماعى دارد، در صورت آموزش صحیح و اصولى نقش شایان توجهى را در فرآیند تعلیم و تربیت ایفا خواهد کرد. امروزه مسؤولیت خطیر بر دوش آنانى است که اوقات بیشترى را با جوانان سپرى مى‌کنند. اینان اگر تجارب عرضه شده‏ٔ‏ زندگى جوانان را رضایت‏‌‏بخش، موفق و پرباز سازند تعلیم و تربیت به سر منزل مقصور خواهد رسید‏.
‏ براى تشریح کامل نقش تربیت بدنى در فرآیند تعلیم و تربیت، باید قدرت تربیت بدنى در سه حوزه‏ٔ‏ تربیتى ‏(شناختی، احساسى و روانى حرکتی) مورد بحث قرار مى‌گیرد.
‏حوزه‏ٔ‏ شناختی
‏قلمرو احساس‏ی
‏حوزه‏ٔ‏ روانی‏ حرکت‏ی
‏فلسفه‏ٔ‏ تربیت در ورزش
‏ فلسفه، راهنماى تصمیم‌گیرى است، و ارزش این قلمرو از تجارب انسانى را روشن خواهد کرد. فلسفه باید چگونگى هدایت ورزش براى کمک به بشر را در بر گیرد. و همچنین باید در تعیین متغیرهاى ورزش تربیتى و ورزش خازج از قلمرو رسمی، ورزش مدارس، کالج‌ها و سایر مؤسسات تربیتى کمک کند. فلسفه باید به شناخت تاریخ ورزش و آثار مختلف آن در طول سال‌ها کمک کند و نشان دهد چگونه از مقررات سوءاستفاده شده و آنها براى انسان زیان‌بار گشته‌اند. یک فلسفه همچنین راه رسیدن به اجراى برتر در قلمرو قهرمانى را نشان مى‌دهد.

 

دانلود فایل

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.