تحقیق در مورد نماز تاثیر آن در نبیان خانواده

تحقیق در مورد نماز تاثیر آن در نبیان خانواده

تحقیق-در-مورد-نماز-تاثیر-آن-در-نبیان-خانوادهلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..DOC) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۸ صفحه

 قسمتی از متن word (..DOC) : 
 

8
2
‏تاثیر نماز در تحکیم بنیان خانواده
‏در جهان مادی امروز که نهاد خانواده در حال اضمحلال توسط فساد و فحشاء است ‏بزرگترین دغدغه های خانواده ها برای نجات فرزندانشان از این منجلاب فساد و فحشاست و ‏قرآن این کتاب زندگی بشر سالها پیش از این راه نجات را بیان کرده است؛«اتل ما اوحی ‏الیک من الکتاب واقم الصلاه ان الصلاه تنهی عن الفحشاء والمنکر ولذکر الله اکبر ‏والله یعلم ما تصنعون؛هر چه را از این کتاب بر تو وحی شده است تلاوت کن و نماز ‏بگزار ،که نماز آدمی را از فحشا و منکر باز می دارد و ذکر خدا بزرگ تر است وخدابه ‏کارهایی که می کنید آگاه است.»
‏همانطور که در روایات نیز وارد شده است هنگامی که ‏فرزندی به دنیا می آید مستحب است در گوش راست او اذان و در گوش چپ او اقامه گفته ‏شود چراکه این عمل باعث می شود انسان از کودکی با نماز آشنا شود و بنابراین از شر ‏شیطان در امان باشد؛کم نیستند اینگونه احادیث که بر آموزش نماز به کودکان تاکید ‏دارند؛دراین میان باید دید که چگونه می توان این فریضه الهی را که به گفته مقام ‏معظم رهبری نیاز آدمی و دریچه‌ ای است که هوای پاک آزادی را از عالم معنا به ما می ‏رساند و دل را از آلودگی و بیخبری می رهاند را به گونه ای در خانواده ها نهادینه ‏کرد که پیوند نماز و خانواده پیوندی نا گسستنی باشد.
‏نقش نماز در آرامش روانی ‏خانواده‏
‏۱ـ عدم احساس گناه و یا کاهش آن
‏آدمی آنگاه که به سجاده می‏‏‏نشیند تا با خدا راز گوید، باید هوشیار باشد. چرا که قرآن می‏‏‏فرماید ‏«‏لا تقربوا الصّلاه و انتم سکاری‏»‏ آنگاه که مست هستید، نزدیک نماز نشوید. پس لازمه مقبولیت و پذیرش نماز، دور بودن از ناهشیاری و مستی است.
‏نماز آدمی را از فحشا و منکرات باز می‏‏‏دارد. ‏«‏انّ الصّلاه تنهی عن الفحشاء و المنکر‏»‏ شرب خمر، مستی، غفلت و دیگر گناهان و آلودگی‏‏‏ها در پرتو نماز محو و نابود می‏‏‏شوند. با حذف گناهان فضای روح و روان انسان پاک و مصفّا می‏‏‏شود و در نتیجه آرامش و اعتماد به نفس به دست می‏‏‏آید. نماز شستشوگر روان از گناه است و قلبی که در آن تاریکی گناه نباشد از آرامش و اطمینان و صفا لبریز می

 

دانلود فایل

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.