تحقیق در مورد نقطه ریزش

تحقیق در مورد نقطه ریزش

تحقیق-در-مورد-نقطه-ریزشلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۶ صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏۱
‏نقطه ر‏ی‏زش‏
‏نقطه‏ ر‏ی‏زش‏ به پا‏یی‏ن‏ تر‏ی‏ن‏ نقطه‌ا‏ی‏ که نفت در نفتگ‏ی‏ر‏ تجمع ‏ی‏ابد‏ گفته م‏ی‏‌‏شود‏. نقطه ر‏ی‏زش‏ بر سطح ر‏ی‏زش‏ که سطح‏ی‏ افق‏ی‏ است قرار دارد. بستگ‏ی‏ به ساختمان نفتگ‏ی‏ر‏ به فاصله قائم ب‏ی‏ن‏ قله و نقطه ر‏ی‏زش‏ نفتگ‏ی‏ر‏ گفته م‏ی‏‌‏شود‏.
‏نقطه ر‏ی‏زش‏ نفت خام بر حسب F‏˚‏ ‏ی‏ا‏ c‏˚‏ معرف تقر‏ی‏ب‏ی‏ پاراف‏ی‏ن‏ی‏‌‏ بودن ‏ی‏ا‏ آرومات‏ی‏ک‏ی‏ ‌بودن نسب‏ی‏ آن است. هرچه نقطه ر‏ی‏زش‏ پا‏یی‏نتر‏ باشد، مقدار پاراف‏ی‏ن‏ کمتر و مقدار آرومات‏ی‏ک‏ ب‏ی‏شتر‏ است.
‏استاندارد روش اندازه گیری نقطه ریزش روغنهای نفتی که نخستین بار در سال ۱۳۴۵ تهیه گردید براساس پیشنهادهای رسیده و بررسی و تائید کمیسیون فنی نفتی و پتروشیمی برای دومین بار مورد تجدیدنظر قرار گرفت و در یکصدوبیست و یکمین جلسه کمیته ملی استاندارد شیمیایی مورخ ۷۴/۱۱/۳تصویب شد اینک باستناد بند ۱ماده ۳ قانون اصلاحی قوانین و مقررات موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران مصوب بهمن ماه سال۱۳۷۱ بعنوان استاندارد رسمی ایران منتشر میگردد.
‏برای حفظ همگامی و هماهنگی با پیشرفتهای ملی و جهانی در زمینه صنایع و علوم، استانداردهای ایران در مواقع لزوم مورد تجدیدنظر قرار خواهند گرفت و هرگونه پیشنهادی که برای اصلاح یا تکمیل این استاندارد برسد در تجدیدنظر بعدی مورد توجه واقع خواهد شد.
‏بنابراین برای مراجعه به استانداردهای ایران باید همواره از آخرین چاپ و تجدیدنظر آنها استفاده کرد.
‏در تهیه و تجدیدنظر این استاندارد سعی شده است که ضمن توجه به شرایط موجود و نیازهای جامعه حتی المقدور بین این استاندارد و استاندارد کشورهای صنعتی و پیشرفته هماهنگی ایجاد شود.
‏لذا با بررسی امکانات و مهارتهای موجود و اجرای آزمایشهای لازم این استاندارد با استفاده از منبع زیر تهیه گردیده است:
‏روش اندازه گیری نقطه ریزش روغن های نفتی
‏۱- هدف و دامنه کاربرد
‏هدف از تدوین این استاندارد، روش آزمون اندازه گیری نقطه ریزش روغنهای نفتی می باشد و برای اندازه گیری نقطه ریزش روغنهای ۱ سیاه، روغن سیلندر و نفت کوره تقطیر نشده۲ در بند (۶-۸) و روش آزمون سیالیت باقیمانده نفت کوره۳ در دمای معین پیوست الف منظور گردیده است.

 

دانلود فایل

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.