تحقیق در مورد نقدمکاتب اخلاقی اکزیستانسیالیسم وماکیاولیسم ۷ ص

تحقیق در مورد نقدمکاتب اخلاقی اکزیستانسیالیسم وماکیاولیسم ۷ ص

تحقیق-در-مورد-نقدمکاتب-اخلاقی-اکزیستانسیالیسم-وماکیاولیسم-7-صلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۷ صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏۲
‏نقدمکاتب اخلاقی اکزیستانسیالیسم وماکیاولیسم ‏:
‏شاید با انتخاب این عنوان در تیتر مقاله، برخى از خوانندگان تعجب کنند که قرن‏‏‏بیستم که همراه با پیشرفت علم و تکنیک و فضانوردى است، چگونه مى‏‏‏شود فرض بیمارى‏‏‏اندیشه را بر جمعى از دانشمندان معروف جهان غرب در قرن اخیر نسبت داد؟
‏ولکن با کمال تاسف باید اعتراف کرد که در کنار پیشرفت وسیع علم و تکنیک‏‏‏که دلیل سلامت فکر و اندیشه صحیح و پویا مى‏‏‏باشد افکار انحرافى نیز موجود است.ما در این مقاله به تحلیل و بررسى برخى از آنها مى‏‏‏پردازیم:
‏مفهوم اخلاق در فلسفه اگزیستانسیالیسم ‏:
‏از جمله مکاتب انحرافى، مکتب‏‏«‏اگزیستانسیالیسم‏‏»‏ است. پیروان این مکتب در زمینه سیستم اخلاقى به یک سلسله‏‏‏عقائد خاصى معتقدند که خالى از اعجاب نیست که مجموعه‏‏‏اى از این عقائد، اصول ومبانى فلسفه اگزیستانسیالیسم را تشکیل مى‏‏‏دهد.
‏اینان مفاهیم و معانى مقدسى را که پایه اخلاق فردى و انسانى را تشکیل مى‏‏‏دهد،قبول ندارند اینان این‏‏‏گونه مفاهیم و معانى مقدس را موهوم و بى‏‏‏ارزش مى‏‏‏دانند وتنها به اصولى از اخلاق قائلند که در شعاع و حدود قانون باشد. از ‏«‏راسل‏‏»‏ که‏‏‏یکى از بزرگان مکتب اگزیستانسیالیسم است، سوال مى‏‏‏کنند که آیا خود را به کدام یک‏‏‏از سیستمهاى اخلاقى مقید میداند؟ در پاسخ مى‏‏‏گوید: روش اخلاقى من ایجاد هم‏‏‏آهنگى‏‏‏بین منافع بوده، خصوصى مى‏‏‏باشد (۱) .
‏چنانکه خوانندگان ملاحظه مى‏‏‏کنند، راسل که از دانشمندان معروف اروپائى است،اخلاق را به معنا و موقعیت قانون تلقى کرده و تنها مربوط به زندگى اجتماعى وحقوق افراد و جوامع انسانى مى

 

دانلود فایل

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.