تحقیق در مورد نصب یاتاقانها

تحقیق در مورد نصب یاتاقانها

تحقیق-در-مورد-نصب-یاتاقانهالینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..DOC) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۹ صفحه

 قسمتی از متن word (..DOC) : 
 

‏عمل نصب یاتاقانها :به علت طرح خاص و سختی جنس یاتاقانها نصب ,آنهاباید با کنترل دقیق همطرازی همراه باشد .یاتاقاهای با سرعت متوسط یا کمتر (به اندازه۴۰۰۰۰۰ DN‏کهD‏نشانه‏ قطر داخلی یاتاق بر حسب میلی متر و N‏نشانه سرعت چرخش یاتاقان بر حسب دقیقه می باشد )و یاتاقانها متوسط با بارسبک (به اندازه ۷یا بیشتر از C/PW‏ ۶‏که C‏نشانه ظرفیت دینامیکی خاص یاتاقان بر حسب پوند و P‏بار متوسط یاتاقان بر حسب پوند می باشد )می توانند نا همطرازی هایی برابر با نا همطرازیهای یا تاقانهایی با ظرفیت بالا ,مثل یاتاقانهای گرد محور که در آنها از مواد سختی مثل نقره ,مس –‏ سرب و آلمنیوم ستفاده می شود را تحمل کنند .به هر حال در هیچ مواردی حداکثر انحنای محور یا تاقان در یاتاقانهای تاجی شکل بیش از ۰۰۱/۱ ینچ و در یاتاقانهای ساچمه ای با شیار عمیق ,۰۰۳/اینچ نباید باشد .
‏به جز یاتاقانهای ساچمه ای و یا یاتاقانهای کروی ,دیگر یاتاقانها باید دارای انحنای بیشتر از ۰۰۰۲/نباشد .
‏یاتاقانهای ساچمه ای پیش بارگیری شده باید دارای این حد باشند .مهمترین عامل در زمینه قابلیت اطمینان همه یاتاقانها ,نصب کاسه بلبرینگ بر روی محور یاتاقان در محفظه آن می باشد .در روشهای مونتاژ باید از چهار گوش بودن سطوح قبل ازبسته شدن محفظه یاتاقان مطمئن بود و اینکه پوشش دهنده سطح در شانه چهار گوش باشد و بطور یکنواخت به داخل کشیده شود و اینکه وقتی درنهایت مقابل محفظه تعبیه می شود بصورت موازی با آن یک سطح دیگر نصب می شود .در یاتاقانهای تجاری که دارای عمر متوسط هستند ,پیشرفتگی خارجی کاسه بلبرینگ باید به اندازه ۰۰۰۵/اینچ در هر اینچ قوس و پیشرفتگی داخلی کاسه بلبرینگ باید به اندازه ۰۰۰۴/اینچ در هر قوس اینچ باشد .در یاتاقانهای پیش بار شده این حدود های متغییر باید نصف شوند.در رابطه با مسئله همطرازی ,این نکته باید دانسته شود که یاتاقانهای ساخته شده از فولاد کاملا آبدیده مثل یاتاقانهای کفگرد دوام نمی کند .برعکس یاتاقانهای چرخشی موقعی که با

 

دانلود فایل

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.