تحقیق در مورد ناتوانایی های یادگیری ۱۰ص

تحقیق در مورد ناتوانایی های یادگیری ۱۰ص

تحقیق-در-مورد-ناتوانایی-های-یادگیری-10صلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۹ صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

1
‏ناتوانایی های یادگیر‏ی
‏نا توانایی های یادگیری مقوله خاص دیگری است که در حیطه کودکان استثنایی قرار دارد و درصد چشمگیری از کودکان را در بر می گیرد، نا توانایی های یادگیری نارسایی های خاصی است که در صورت عدم شناسایی آن معمولاً تحقیر و توهین و…بی دری و شکست های تحصیلی را به بار می آورد. اشکال بزرگ این اختلال آن است که بر خلاف نابینایی و ناشنوایی و … ‏تشخیص آن در سنین پیش دبستانی به آسانی امکان پذیر نیست.
‏نکته مهم در تشخیص اختلالات یادگیری این است ‏که بتوانیم اختلال را پیش از ظهور یا در همان مراحل اولیه ی ظهور مورد شناسایی قرار دهیم تا از صدمات روانی تحصیلی بعد جلوگیری کنیم. ‏زیرا هم خود کودک به دلیل ناتوانایی در انجام بعضی تکالیف رنج می بردو‏تصویرمثبتی که ازخود داشته ازبین می رودوهم موردتوبیخ وسرزنش معلمین و‏دانش آموزان قرار‏ ‏می گیرد.
‏تاریخچه:
‏تا سال ۱۹۶۰ مشکل این کودکان ناشناخته بود و در این سال نظریات متفاوتی در این باب باز شد در این نظریات عامل ‏نا توانی یادگیری‏ ‏‌‌‌‏‌}‏معلول تنبلی، ضایعه مغزی، اختلال عصبی، معلولیت ادراکی{‏ ‏را ذکر کرده اند‏.
‏در سال ۱۹۶۳ با برگزاری یک کنفرانس ملی به رهبری ‏سامول کرک در شیکاگو اقدام به ایجاد یک مؤسسه ملی کردند او در این سخنرانی گفت :‏ موضوع بحث ما در این جا کودکانی هستند که یا به جهت سبب شناسی (برای مثال: نقص جزئی در کار مغز یا اختلال عصبی ‏–‏ روانی) یا جلوه های رفتاری (برای مثال: فکری خوانی، اختلال های ادراکی) نامی بر آنها گذاشته شده و او پیشنهاد کرد که برای این گونه افراد ‏اصطلاح ناتوانی یادگیری که در برگیرنده تمامی افراد مورد نظر است ‏استفاده شود.
‏عناصر مشترک در تعاریف ناتوانی یادگیری‏:
‏۱- تفاوت میان عملکرد مورد انتظار و عملکرد واقعی کودک
‏۲- نشانه های رفتاری

 

دانلود فایل

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.