تحقیق در مورد موتور الکتریکی ۲۰

تحقیق در مورد موتور الکتریکی ۲۰

تحقیق-در-مورد-موتور-الکتریکی-20لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..docx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۲۰ صفحه

 قسمتی از متن word (..docx) : 
 

1
‏موتور الکتریک‏ی‏ :
‏میدان‏ مغناطیس‏ی‏ چرخنده به عنوان مجموع‏ی‏ از بردارها‏ی‏ مغناطیس‏ی‏ کوئل‌ها‏ی‏ سه‌فاز یک موتور الکتریک‏ی‏،‏ الکتریسیته را به حرکت مکانیک‏ی‏ تبدیل م‏ی‌‏کند‏. عمل عکس آن که تبدیل حرکت مکانیک‏ی‏ به الکتریسیته است، توسط ژنراتور انجام م‏ی‌‏شود‏. این دو وسیله بجز در عملکرد، مشابه یکدیگ‏ر‏ هستند. اکثر موتورها‏ی‏ الکتریک‏ی‏ توسط الکترومغناطیس کار م‏ی‌‏کنند،‏ اما موتورهای‏ی‏ که بر اساس پدیده‌ها‏ی‏ دیگر‏ی‏ نظیر نیرو‏ی‏ الکترواستاتیک و اثر پیزوالکتریک کار م‏ی‌‏کنند،‏ هم وجود دارند.
‏ایده‏ کل‏ی‏ این است که وقت‏ی‏ که یک ماده حامل جریان الکتریسیته تحت اثر یک میدان مغناطیس‏ی‏ قرار م‏ی‌‏گیرد،‏ نیروی‏ی‏ بر رو‏ی‏ آن ماده از سو‏ی‏ میدان اعمال م‏ی‌‏شود‏. در یک موتور استوانه‌ا‏ی‏،‏ چرخانه (روتور) به علت گشتاور‏ی‏ که ناش‏ی‏ از نیروی‏ی‏ است که به فاصله‌ا‏ی‏ معین از محور چرخان‏ه‏ به چرخانه اعمال م‏ی‌‏شود،‏ م‏ی‌‏گردد‏.
‏اغلب‏ موتورها‏ی‏ الکتریک‏ی‏ دوارند، اما موتور خط‏ی‏ هم وجود دارند. در یک موتور دوار بخش متحرک (که معمولاً درون موتور است) چرخانه و بخش ثابت ایستانه (استاتور) خوانده م‏ی‌‏شود‏. موتور شامل آهنرباها‏ی‏ الکتریک‏ی‏ است که رو‏ی‏ یک قاب سیم پیچ‏ی‏ شده است. گر چه این قاب اغلب آرمیچ‏ر‏ خوانده م‏ی‌‏شود،‏ اما این واژه عموماً به غلط بکار برده م‏ی‌‏شود‏. در واقع آرمیچر آن بخش از موتور است که به آن ولتاژ ورود‏ی‏ اعمال م‏ی‌‏شود‏ یا آن بخش از ژنراتور است که در آن ولتاژ خروج‏ی‏ ایجاد م‏ی‌‏شود‏. با توجه به طراح‏ی‏ ماشین، هر کدام از بخش‌ها‏ی‏ چرخانه یا ایستانه م‏ی‌‏توانند‏ به عنوان آرمیچر باشند. برا‏ی‏ ساختن موتورهای‏ی‏ بسیار ساده کیت های‏ی‏ را در مدارس استفاده م‏ی‌‏کنند‏.
‏موتورها‏ی‏ د‏ی‌‏س‏ی‏ :

 

دانلود فایل

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.