تحقیق در مورد مغز انسان قادر به تولید سلولهای جدید است

تحقیق در مورد مغز انسان قادر به تولید سلولهای جدید است

تحقیق-در-مورد-مغز-انسان-قادر-به-تولید-سلولهای-جدید-استلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۷ صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏مغز انسان قادر به تولید سلولهای جدید ‏است
‏نتایج مطالعه جدیدی که می‌تواند به بهبود ‏روشهای درمان آسیب‌های مغزی و بیماریهای مرتبط با مغز منجر شود نشان می‌دهد مغز ‏انسان قادر به تولید سلولهای عصبی جدید است.
‏نتایج مطالعه جدیدی که می‌تواند به بهبود روشهای درمان ‏آسیب‌های مغزی و بیماریهای مرتبط با مغز منجر شود نشان می‌دهد مغز انسان قادر به ‏تولید سلولهای عصبی جدید است.
‏به گزارش خبرگزاری رویترز، محققان در گذشته متوجه ‏شده بودند برخی دیگر حیوانات از قبیل موشها در طول حیات خود سلولهای مغزی جدیدی ‏تولید می‌کنند و شواهد غیر مستقیمی بدست آمده بود که نشان می‌داد انسانها نیز قادر ‏به تولید سلولهای جدید در مغز خود هستند.
‏هم‌اکنون محققان دانشگاه “آکلند” در ‏نیوزیلند و آکادمی “ساهلگرنسکا” در “گوتنبرگ” سوئد با استفاده از اسکن “ام‌آرآی” و ‏نیز تصاویر تهیه شده با میکروسکوپهای الکترونی از بافتهای مغزی اهدایی افرادی که ‏دچار مرگ مغزی شده‌اند، برای نخستین بار موفق به مشاهده تولد سلولهای جدید در مغز ‏شده‌اند.
‏این سلولهای بنیادی درست همانطور که در مغز موشها رخ می‌دهد، پس از ‏متولد شدن در مغز به بخش مربوط به حس بویایی مغز مهاجرت می‌کنند و در خلال این ‏جابه‌جایی به سلولهای عصبی تبدیل می‌شوند.
‏این محققان در گزارشی که در شماره ‏روز جمعه نشریه “ساینس” به چاپ رسیده است اعلام کردند در حیوانات آسیب مغزی سبب ‏تولد سلولهای مغزی جدید می‌شود و مطالعه جدید از وجود شواهدی مهم از وضعیتی مشابه ‏در مغز انسانهای بالغ خبر می‌دهد.
‏از آنجا که مغز انسان بسیار پیچیده‌تر از مغز ‏حیوانات است، در گذشته جستجوی این قبیل سلولهای جدید در مغز انسانها به نتیجه ‏نرسیده بود.

 

دانلود فایل

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.