تحقیق در مورد صادرات نامرئی

تحقیق در مورد صادرات نامرئی

تحقیق-در-مورد-صادرات-نامرئیلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۹ صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏مقدمه
‏امروزه جهانگردی و گردشگری مفهوم و جریانی کاملاً متفاوت با گذشته پیدا کرده است ، زمینه اقتصادی آن بیش از بیش افزایش یافته است . گردشگری اکنون بعنوان یک امر اقتصادی نگریسته می شود ، در نتیجه لزوماً باید در جریان کار و فعالیت خود تابع هدف معین باشد . می توان گردشگری را به کالاهای بازرگانی تشبیه کرد که نیازمند بازار فروش است تا به خریداران و علاقه مندان عرضه شود . برای آقاهی از اهمیت گردشگری در اقتصاد ، باید آمار مسافران و میزان هزینه کرد آنها را به صورت دقیق در اختیار داشت.
‏در آمدهای حاصل از جهانگردی معرفی نوعی « صادرات نامرئی و پنهان » است ، یعنی این درآمد ، نتیجه فروش خدمات جهانگردی در یک کشور به جهانگردان و مسافران خارجی است . مخارج جهانگردی عکس درآمدها هستند . این مخارج و هزینه ها که به سبب مسافرت ابتاع یک کشور به خارج بر کشور تحمیل می شوند ، نشان دهنده نوعی « واردات پنهان » هستند ، یعنی اتباع یک کشور ، محصولات و خدمات جهانگردی را از جایی دیگر خریداری کرده اند .
‏از نظر اقتصادی ، جهانگردی به مراتب بیشتر از آن چه در گمان آید سود آور است ، در واقع امروزه صنعت جهانگردی آنچنان جریان سرمایه ها ، درآمدها ، هـــزینه ها ، آرایه ارقام مثبت و منفی در توازن حسابهای دولت ها و انباشت سرمایه ها و سرمایه گذاریها را بوجود آورده است که تا سی چهل سال پیش در ذهن نمی گنجید .

 

دانلود فایل

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.