تحقیق در مورد ریاضیات محض و کاربردی

تحقیق در مورد ریاضیات محض و کاربردی

تحقیق-در-مورد-ریاضیات-محض-و-کاربردیلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۳ صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏ریاضیات محض و کاربردی
Mathematics
‏ماهیت کار
‏ریاضی یکی از قدیمی ترین و پایه ای ترین ‏رشته های علوم است . ریاضی دانان از نظریه های ریاضی , روشهای محاسبه , آلگوریتمها ‏و آخرین دستاوردهای رایانه ای برای حل مسائل اقتصادی , علمی , مهندسی , فیزیک و ‏تجاری استفاده می کنند.کار ریاضی دانان به دو بخش گسترده تقسیم می شود . ریاضی محض ‏و ریاضی کار بردی . این دو گروه کاملا از یکدیگر قابل تمایز نبوده و اغلب ‏بایکدیگرهمپوشانی دارند.
‏ریاضی دانان محض(نظری) با گسترش مبانی جدید و ‏تشخیص روابط کشف نشده میان قوانین موجود ریاضی باعث گسترش دانش ریاضی می شوند . ‏اگرچه آنان به دنبال گسترش دانش پایه بوده بی آنکه لزوما موارد کاربردی آنرا بررسی ‏کنند ، چنین دانش مطلقی , نوعی راهبرد مفید در ایجاد وپیشبرد بسیاری از دستاوردهای ‏مهندسی و علمی بوده است.
‏بسیاری از ریاضیدانان محض به عنوان استاد در ‏دانشگاه ها استخدام شده و زمان کاری خود را بین تدریس و امور تحقیقی تقسیم می کنند.
‏از طرف دیگر، ریاضی دانان کاربردی با بهره گیری از نظریات و روشهای ریاضی ‏مانند روشهای محاسبه و مدل سازی ریاضی به فرمولبندی وحل مسائل عملی در امور تجاری , ‏دولتی , مهندسی و درعلوم اجتماعی، فیزیک و امور مربوط به زندگی می پردازند . به ‏عنوان مثال , برای برنامه ریزی درخطوط هوایی میان شهر ها , بررسی اثر ومیزان ایمنی ‏داروهای جدید , خصوصیات آیرودینامیکی پیش مدل اتومبیل ها و مقرون به صرفه بودن ‏روشهای دیگر تولید به تجزیه و تحلیل کار آمدترین راه می پردازند.
‏امکان ‏دارد ریاضی دانان کاربردی که دست اندر کار تحقیق و گسترش صنعتی هستند با حل مسائل ‏مشکل باعث ایجاد یا تقویت روشهای ریاضی شوند .گروهی از ریاضی دانان به نام رمزیاب ‏به تجزیه و تحلیل و کشف سیستمهای رمزی می پردازند که به صورت کد بوده واز طریق آنها ‏اطلاعات نظامی , سیاسی , مالی یا اجرایی و قانونی رد و بدل می شود.
‏ریاضی ‏دانان کاربری با یک مساله کاربردی شروع کرده , اجزای تفکیک شده عملیات مورد نظر را ‏در فکر مجسم می کنند و سپس اجزا را به متغیر های ریاضی تبدیل می کنند.
‏ریاضی دانان غالبا با نمونه سازی توسط راه حلهای فرعی ، بوسیله رایانه به ‏تجزیه و تحلیل روابط میان متغیرها و حل مسائل پیچیده می پردازند.
‏قسمت اعظم ‏کار در ریاضی کار بردی به وسیله افراد با عنوانی غیر از ریاضی دان انجام می شود . ‏در حقیقت ، از آنجائیکه ریاضی شالوده ایست که بر اساس آن بسیاری ازرشته های علمی ‏بنا می شود شمار افرادی که از فنون ریاضی بهره می گیرند بیشتر از کسانیست که رسما” ‏به عنوان ریاضی دان شناخته میشوند .
‏به عنوان مثال , مهندسان , دانشمندان ‏علوم رایانه , فیزک دانان و اقتصاد دانان از جمله کسانی هستند که به شکل وسیعی از ‏علم ریاضی بهره می جویند. گروهی از افراد متخصص مانند آماردانان , آمارگیران , ‏تحلیل گران محقق در عملیات , در حقیقت در شاخه خاصی از ریاضی متخصص می باشند . ‏بسیار پیش میاید که ریاضی دانان کاربردی برای دستیابی به راه حلهایی در مسائل ‏گوناگون با افراد دیگر شاغل در سازمان همکاری کنند .
‏محیط کار ریاضی دانان ‏غالبا”در دفاتر راحت کار میکنند .آنها اغلب جزئی از یک تیم متشکل از متخصصین علوم ‏مختلف که ممکن است شامل اقتصاددانان , مهندسان , دانشمندان علوم رایانه ای , فیزیک ‏دانان , تکنسین ها و دیگر افراد باشد .تحویل به موقع پروژه ها , اضافه کاری , ‏تقاضاهای خاص برای اطلاعات یا تجزیه و تحلیل و مسافرتهای طولانی به منظور شرکت در ‏سمینارها یا کنفرانسها جزئی از شغل آنان محسوب می شود . ریاضی دانانی که در ‏دانشگاهها مشغول به کارند معمولا”در زمینه تدریس و تحقیق مسئولیتهایی بر عهده

 

دانلود فایل

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.