تحقیق در مورد روش معلمین

تحقیق در مورد روش معلمین

تحقیق-در-مورد-روش-معلمینلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۲ صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏دانشگاه
‏شهیدبهشتی
‏دانشکده
‏علوم تربیتی وروان شناسی
‏عنوان پایان‏ نامه
‏بررسی نیاز های آموزشی معلمان علوم دوره راهنمایی مدارس راهنمایی دخترانه شهر تهران از جهت فرایند تدریس در سال تحصیلی ۸۵-۸۶
Subject
‏دوره
‏کارشناسی ارشد –‏ ‏دی ۸۶
‏گروه
‏علوم تربیتی
‏رشته
‏برنامه ریزی درسی
‏نام ‏دانشجو
‏سارا جاویدان
‏استادراهنما
‏دکتر ملیحه آشتیانی
‏استاد مشاور
‏دکتر محبوبه عارفی
‏اساتید داور
‏دکتر محمد قهرمانی-دکتررضا ساکی
‏چکیده
‏ ‏از آنجا که نیاز سنجی آموزشی همواره از مباحث مهم و قابل تامل در نظام آموزشی محسوب می شود و با توجه به اینکه شناسایی نیاز های آموزشی می تواند تاثیر بسزایی بر بهبود سیستم آموزشی داشته باشد. هدف از پژوهش حاضر شناسایی نیاز های آ موزشی معلمان علوم تجربی مقطع راهنمایی دخترانه شهر تهران از جهت فرایند تدریس در سال تحصیلی ۸۶ ‏–‏ ۱۳۸۵ است ‏
‏ در راستای این تحقیق سوالات زیر مطرح و مورد بررسی قرار گرفته است. نیازها ی آموزشی معلمان علوم تجربی دوره راهنمایی شهر تهران در مورد طراحی برنامه درسی(طرح درس روزانه و سالانه)، روشهای تدریس( سخنرانی، نمایش علمی، آزمایشگاهی، گردش علمی، حل مساله و پروژه)، روشهای ارزشیابی مناسب (تشخیصی، تکوینی و پایانی) و رسانه های آموزشی مناسب تدریس کدامند؟ اولویت بندی نیازهای آموزشی معلمان علوم تجربی دوره راهنمایی شهر تهران از جهت فرایند تدریس (طراحی، روشهای تدریس، رسانه های آموزشی و ارزشیابی) کدامند؟ میزان تاثیر متغییر های تعدیل کننده از قبیل میزان تحصیلات، رشته تحصیلی، سن و سابقه تدریس بر نیازهای آموزشی از جهت فرایند تدریس معلمان علوم شهر تهران کدامند؟ آیا بین نظرات معلمان علوم مناطق مختلف شهر تهران در مورد نیازهای آموزشی تفاوت وجود دارد؟
‏ جامعه آماری پژوهش حاضر شامل ۱۱۰۵نفر معلم علوم دوره راهنمایی مدارس دخترانه شهر تهران بوده است که با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای (نسبتی‏) حجم نمونه ۲۸۱ نفر تعیین گردیده است.
‏ با توجه به اینکه تحقیق حاضر از نوع توصیفی ‏–‏ پیمایشی است به منظور جمع آوری اطلاعات مربوط به نظرات معلمان از پرسشنامه بسته پاسخ استفاده شده است. بررسی آماری و تجزیه و تحلیل داده های تحقیق نیز در سطح توصیفی با محاسبه فراوانی، درصد، میانگین و انحراف استاندارد و در سطح استنباطی با آزمونهای (t-test‏)تک نمونه ای و همچنین آزمون تحلیل واریانس و آزمون تعقیبی توکی و آزمون فریدمن استفاده شده است.

 

دانلود فایل

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.