تحقیق در مورد روش معلمین
تحقیق در مورد روش معلمین
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۲ صفحه
قسمتی از متن word (..doc) :
دانشگاه
شهیدبهشتی
دانشکده
علوم تربیتی وروان شناسی
عنوان پایان نامه
بررسی نیاز های آموزشی معلمان علوم دوره راهنمایی مدارس راهنمایی دخترانه شهر تهران از جهت فرایند تدریس در سال تحصیلی ۸۵-۸۶
Subject
دوره
کارشناسی ارشد – دی ۸۶
گروه
علوم تربیتی
رشته
برنامه ریزی درسی
نام دانشجو
سارا جاویدان
استادراهنما
دکتر ملیحه آشتیانی
استاد مشاور
دکتر محبوبه عارفی
اساتید داور
دکتر محمد قهرمانی-دکتررضا ساکی
چکیده
از آنجا که نیاز سنجی آموزشی همواره از مباحث مهم و قابل تامل در نظام آموزشی محسوب می شود و با توجه به اینکه شناسایی نیاز های آموزشی می تواند تاثیر بسزایی بر بهبود سیستم آموزشی داشته باشد. هدف از پژوهش حاضر شناسایی نیاز های آ موزشی معلمان علوم تجربی مقطع راهنمایی دخترانه شهر تهران از جهت فرایند تدریس در سال تحصیلی ۸۶ – ۱۳۸۵ است
در راستای این تحقیق سوالات زیر مطرح و مورد بررسی قرار گرفته است. نیازها ی آموزشی معلمان علوم تجربی دوره راهنمایی شهر تهران در مورد طراحی برنامه درسی(طرح درس روزانه و سالانه)، روشهای تدریس( سخنرانی، نمایش علمی، آزمایشگاهی، گردش علمی، حل مساله و پروژه)، روشهای ارزشیابی مناسب (تشخیصی، تکوینی و پایانی) و رسانه های آموزشی مناسب تدریس کدامند؟ اولویت بندی نیازهای آموزشی معلمان علوم تجربی دوره راهنمایی شهر تهران از جهت فرایند تدریس (طراحی، روشهای تدریس، رسانه های آموزشی و ارزشیابی) کدامند؟ میزان تاثیر متغییر های تعدیل کننده از قبیل میزان تحصیلات، رشته تحصیلی، سن و سابقه تدریس بر نیازهای آموزشی از جهت فرایند تدریس معلمان علوم شهر تهران کدامند؟ آیا بین نظرات معلمان علوم مناطق مختلف شهر تهران در مورد نیازهای آموزشی تفاوت وجود دارد؟
جامعه آماری پژوهش حاضر شامل ۱۱۰۵نفر معلم علوم دوره راهنمایی مدارس دخترانه شهر تهران بوده است که با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای (نسبتی) حجم نمونه ۲۸۱ نفر تعیین گردیده است.
با توجه به اینکه تحقیق حاضر از نوع توصیفی – پیمایشی است به منظور جمع آوری اطلاعات مربوط به نظرات معلمان از پرسشنامه بسته پاسخ استفاده شده است. بررسی آماری و تجزیه و تحلیل داده های تحقیق نیز در سطح توصیفی با محاسبه فراوانی، درصد، میانگین و انحراف استاندارد و در سطح استنباطی با آزمونهای (t-test)تک نمونه ای و همچنین آزمون تحلیل واریانس و آزمون تعقیبی توکی و آزمون فریدمن استفاده شده است.