تحقیق در مورد رفتار پیامبر با خانواده

تحقیق در مورد رفتار پیامبر با خانواده

تحقیق-در-مورد-رفتار-پیامبر-با-خانوادهلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۷ صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏۱
‏رفتار پیامبر با خانواده
‏رهبران اسلام در همه زمینه هاى زندگى, راهنمایى هاى ‏لازم را بیان کردند تا هر عضو جامعه اسلامى از هر جهت فردى و اجتماعى کامل باشد.
‏مشاهده سیره عملى ((اسوه هاى حسنه)) از سخنان آنان نقش ‏بیشترى در زندگى نسل جوان دارد, سیره هر شخصیت بیشتر از سخنش گویاى هویت واقعى ‏اوست. اگر سخن از زبان شخص بیرون مىآید, سیره از مرکز دل آن شخصیت برمى خیزد. و ‏سیره عملى پیامبر اکرم(ص) و خاندان پاکش درتمامى زمینه ها بهترین تابلو و الگو براى ‏تإسیس مدینه فاضله و جامعه نمونه اسلامى است.
‏اخلاق خانوادگى پیامبر(ص‏)
‏یافتن و داشتن اسوه و چهار چوب هاى فکرى, کردارى و ‏گفتارى در روابط خانوادگى براى هر انسانى توفیقى در جهت تکامل هر چه بهتر اوست. از ‏سویى محک اخلاق انسان در خانواده است زیرا اشخاص در بیرون قدرت بر رفتار ضد اخلاقى ‏ندارند یا به دلیل پاره اى ملاحظات, بد اخلاقى نمى کنند. آن کس که در منزل که زن و ‏فرزندانش تحت نظر اویند خوش رفتارى کرد, خوش اخلاق است.
‏در این مقاله نمایى کلى از اخلاق خانوادگى پیامبر(ص) را ‏ـ که سرمشق اعلا و بالاترین اسوه(۱) و نمونه برجسته اخلاق الهى است و براى تکمیل ‏اخلاق مبعوث شدـ (۲) تصویر مى کنیم تا با الهام گیرى از سیره والاى او زندگى ‏خداپسندانه اى داشته باشیم و به گونه اى که آن بزرگوار با اعضاى خانواده رفتار مى ‏کرد معاشرت کنیم, به گونه اى سخن بگوییم که آن حضرت سخن مى گفت, آن جایى غضب کنیم ‏که آن عزیز خشمگین مى شد, و جایى عفو کنیم که آن جناب مى بخشید.‏(۳‏)

 

دانلود فایل

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.