تحقیق در مورد راهنمای عیب یابی شبکه

تحقیق در مورد راهنمای عیب یابی شبکه

تحقیق-در-مورد-راهنمای-عیب-یابی-شبکهلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۳ صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏راهنمای عیب یابی ‏شبکه
‏حتما گاهی‌اوقات به هنگام راه اندازی شبکه خانگی یا شبکه کوچک تجاری خود برای ‏اولین بار با مشکلات متعددی مواجه شده اید. بسیاری از این مشکلات به سادگی برطرف می ‏شوند.
‏چنانچه در هنگام راه اندازی شبکه به مشکلاتی برخورده اید،رهنمودهای زیر راه گشا ‏خواهد بود”
‏حتما گاهی‌اوقات به هنگام راه اندازی شبکه خانگی یا شبکه کوچک تجاری ‏خود برای اولین بار با مشکلات متعددی مواجه شده اید. بسیاری از این مشکلات به سادگی ‏برطرف می شوند. اما به شرط آن که قبلا” با راه حل ها آشنا شده باشید،پس در این ماه ‏چند مرحله اصلی عیب یابی و نیز چندین ابراز موجود برای یافتن مشکلات پشت صحنه را ‏شرح خواهم داد.
● ‏اتصال پذیری
‏شاید بدیهی به نظر برسد،اما در قدم اول باید ‏مشخص شود که آیا همه کامپیوترها،سرویس دهنده ها،چاپگرها و دیگر دستگاه های متصل به ‏شبکه می توانند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند یا خیر. برای این منظور،در شبکه باسیم ‏باید مطمئن شد که میان هر دستگاه و هاب یا سوییچ مرکزی یک کابل ارتباطی مطمئنی ‏داشته و به ترتیب درستی متصل شده باشند،چرا که در صورت وجود دو نوع کابل شبکه ‏مختلف،اتصال نادرست مشکل ساز می شود. اکثر کابل های مدرن UTP (‏جفت های تابیده بی ‏حفاظ) اتصال دهنده هایی دارند که در هر دو انتها به یکدیگر متصل می شوند. در خود ‏این اتصال دهنده ها،چندین سیم مجزا هست که ممکن است به همان پین های اتصالی در همان ‏انتها وصل شوند یا به صورت ضربدری اتصال یابند. کابل های مستقیم،یک کامپیوتر ‏شخصی،سرویس دهنده یا دیگر وسایل شبکه را به وهاب یا سویچ متصل می کنند. کابل های ‏ضربدری،اتصال دو کامپیوتر شخصی به یکدیگر را ممکن می سازند و در اتصال سریالی یک ‏هاب یا سو ییچ به هاب یا سوییچ دیگر کاربرد دارند. استفاده غلط از کابل ها(که ‏غالبا” هیچ علامتی هم ندارند)باعث می شود سیگنال ها به مقصد نرسد. اگر به ترتیب رنگ ‏های اتصال یک کابل اطمینان ندارید،ساده ترین راه وصل کردن کابل مذکور و سپس بررسی LED ‏اتصال در آداپتور یا انتهای سوییچ است. اکثر کابل ها یک LED (‏دیود نوری) کوچک ‏سبز رنگ دارند که در صورت برقراری اتصال ،غالبا” قبل از روشن شدن دستگاه،روشن می ‏شود. در بعضی کابل ها این دیود نوری به دو رنگ زرد یا نارنجی در می آید تا اتصال ‏۱۰۰ ‏مگابایت در ثانیه یا گیگابایت باشد (در بعضی دیگر ،چراغ های راهنمای ‏۱۰۰ ‏مگابایتی جداگانه ای وجود دارد.)اما اگر هیچ نوری به چشم نخورد،مطمئنا” کابل ‏نادرستی را به کار برده اید. در این صورت چاره ی کار تعویض کابل است ،هر چند در ‏برخی از سوییچ ها، دگمه هایی در کنار پورت های خاص (معمولا” با علامت ”Uplink ”)‏وجود دارد که امکان استفاده از یک کابل مستقیم برای برقراری اتصال با هاب یا ‏سوییچ دیگر را فراهم می کند. برخی از جدیدترین سوییچ ها می توانند به طور خودکار ‏کابل های مورد استفاده را بررسی کنند و از داخل ترتیب رنگ های پورت را به شکلی ‏مناسب تغییر دهند.
● LED ‏چشمک زن؟
‏در برخی از موارد ممکن است LED ‏اتصال به ‏عوض آنکه دائما” روشن باشد،چشمک بزند. حالت اخیر به این معناست که فعالیت هایی در ‏این خط ارتباطی انجام شده اما در نصب پورت ناسازگاری هایی وجود داشته است. مثلا”فرض ‏کنید که آداپتور کامپیوتر شخصی روی ‏۱۰۰‏ مگابایت در ثانیه و پورت سوییچ روی ‏۱۰ ‏مگابایت در ثانیه تنظیم شده باشد. خوشبختانه در حال حاضر تقریبا” تمامی وسیله ها،به ‏منظور اجتناب و عدم سازگاری سرعت در دو طرف از تشخیص خودکار (auto Sensing ) ‏سرعت ‏پورت و نصب دو طرفه پشتیبانی می کنند. با این حال در هنگام استفاده از وسایل ‏کارخانه های مختلف به مشکلاتی برخورده ام که تنها با تنظیم دستی پارامترهای فوق بر ‏طرف می شود.
● ‏اتصال های بی سیم
‏بررسی اتصالات بی سیم اندکی سخت تر است،چونکه ‏برقراری اتصال،نشانه ی مشخصی ندارد. با این حال،در کنار اکثر آداپتورهای بی سیم،نرم ‏افزارهایی به بازار عرضه شده که برقراری اتصال را به شما اعلام می کند و فارغ از ‏فروشنده مربوطه با تسهیلات مشابهی در ویندوز xp ‏عرضه می شود. برای عیب یابی اتصالات ‏بی سیم،در وهله نخست مطمئن شوید که کلیه گزینه های امنیتی یا رمز گذار،غیر فعال شده ‏اند. سپس اطمینان یابید که آداپتور روی حالت صحیح تنظیم شده باشد. اکثر آداپتورها

 

دانلود فایل

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.