تحقیق در مورد دو راه حل گریز خانواده ایرانی از چالش ازدواج سالم یا طلاق را

تحقیق در مورد دو راه حل گریز خانواده ایرانی از چالش ازدواج سالم یا طلاق را

تحقیق-در-مورد-دو-راه-حل-گریز-خانواده-ایرانی-از-چالش-ازدواج-سالم-یا-طلاق-رالینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۱۱ صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏۲
‏دو راه حل گریز خانواده ایرانی از چالش ازدواج سالم یا طلاق راحت
 
‏دو راه حل گریز خانواده ایرانی از چالش
‏ازدواج سالم یا ‏طلاق راحت
    ‏این سال ها، با تحولات متعددی که در اجتماع رخ داده، خانواده هم دستخوش ‏تغییراتی شده است; مثل پایین آمدن آمار ازدواج یا بالا رفتن نرخ طلاق، تغییر جایگاه ‏زن در جامعه و خانواده و مطالبات جدیدی که نشان از تغییر شکل و کارکرد خانواده ‏ایرانی دارد.
   
    ‏درباره وضعیت خانواده در ایران با علی احمدی، جامعه ‏شناس، عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی و عضو گروه مطالعات خانواده انجمن جامعه ‏شناسی ایران گفت و گویی کرده ایم که می خوانید. 
    ‏مؤلفه های خانواده ایرانی ‏چیست؟
    ‏خانواده در همه جای دنیا می تواند هم به عنوان یک نهاد دیده ‏شود و هم یک سازمان اجتماعی. خانواده در ایران نیز مثل هر جای دیگری است. اگر ‏خانواده را به عنوان یک نهاد در نظر بگیریم یک سری اجزای ساختی دارد. مثل نقش ها، ‏قواعد، هنجارها و تجهیزاتی که باید در کنار ساختار خانواده باشد. مثل مسکن، شیوه ‏استقرار و معیشت اما خانواده را به عنوان سازمان باید کمی جزیی تر دید. بررسی نقش ‏ها و پایگاه ها، روابط بیرونی و درونی و کنش های متقابل، ظرف زمان و مکان با توجه ‏به وضعیت و هویت خانواده ایرانی این عوامل مشخص می شود. مثلاچگونگی توزیع نقش ها، ‏همین طور که خانواده آمریکایی را می توان به این صورت توصیف کرد. با توجه به توزیع

 

دانلود فایل

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.