تحقیق در مورد دستیابی به سوخت اتمی حق ملی و قانونی است

تحقیق در مورد دستیابی به سوخت اتمی حق ملی و قانونی است

تحقیق-در-مورد-دستیابی-به-سوخت-اتمی-حق-ملی-و-قانونی-استلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۴ صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏ 
‏دستیابی به سوخت اتمی حق ملی و قانونی است،
‏ 
‏ شک و تردید به خود راه ندهید
‏ 
‏ 
‏لطف‌الله ‏میثمی از فعالان سیاسی دغدغه و نگرانی خود را پیش از این به منظور یافتن جایگزینی ‏برای سوخت‌های فسیلی عنوان و دلایل زیادی از جمله پایان‌پذیری مخازن نفت، ‏نقش سوخت‌های فسیلی در آلودگی هوا و ضرورت دستیابی به محیط زیست خوب، ‏دستیابی به تئوری قیمت ذاتی نفت، را برای این عمل ارائه داده است.
‏به گزارش گروه دریافت خبر ‏خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) وی طی گفت‌وگویی درباره دستیابی ‏دانشمندان ایران به انرژی و دانش هسته‌یی اظهار داشت:‏ به راستی چه پیش و ‏چه پس از انقلاب، یکی از دغدغه‌های ثابت و پایدار من که هر روز مرا نگران ‏می‌کند همین موضوعات است. من وقتی که کارمند شرکت نفت بودم و به امریکا ‏سفر کردم، ملاحظه نمودم که دولت فدرال روی تمام چاه‌های نفت امریکا، نظارت ‏بسیار نزدیک دارد. دولت فدرال است که میزان بهره‌برداری هر چاه را مشخص ‏می‌کند تا به مخزن ضربه‌ای وارد نشود. مخازن نفت امریکا در سال۱۹۷۰ (۱۳۴۹ ‏شمسی) نیمه‌دوم عمر خود را شروع کرد و از آن به بعد، بهره‌برداری از ‏چاه‌ها هر روز کاهش می‌یافت به‌طوری‌که دولت فدرال مجبور بود به واردات ‏نفت متوسل شود و امروزه بیشتر نفت مصرفی در امریکا، نفت وارداتی است. ‏میزان وابستگی امریکا به نفت خاورمیانه هر روز افزایش می‌یابد. از گزارش ‏آقای چنی، معاون بوش، چنین برمی‌آید که هم‌اکنون وابستگی امریکا به نفت ‏خاورمیانه ۶۵%، در سال ۲۰۲۰ ۸۰% و در سال ۲۰۳۰ ۹۵% خواهد شد.
‏وی ادامه داد:‏ آقای بوش چند روز ‏پیش در نطق سالیانه خود در کنگره گفت؛ “ما به نفت خاورمیانه معتاد ‏شده‌ایم” (Addicted) ‏و در پی آن بر آن است که نیروگاه اتمی خود را گسترش ‏دهد. ملاحظه می‌کنید که امریکا برای حفاظت از مخازن نفت خود، دست به ‏واردات زد و حالا دنبال جایگزین اتمی است. اما برگردیم به ایران خودمان، ‏این روزها منابع آماری بین‌المللی به طور قطع و مسلم گزارش می‌کنند که ‏مخازن نفت دنیا نیز نیمه دوم عمر خود را طی می‌کنند ولی برخلاف امریکا که ‏بهره‌برداری را صیانتی کرده‌اند، در خاورمیانه از این امر مهم خبری نیست. ‏حتی در عربستان‌سعودی، بزرگترین منبع نفتی آن همراه نفت ۵۰% آب تولید ‏می‌کند. با این وجود بهره‌برداری از آن ادامه دارد. در کشور خودمان روزی ‏مسجدسلیمان مرکز نفتی جنوب بود. اما همه می‌دانیم که نفت مخازن آن تمام ‏شد، بنابراین وقتی مسجدسلیمان بدون نفت می‌شود می‌توان تصور کرد که روزی ‏ایران نیز بدون نفت خواهد شد. پایان‌پذیری مخازن نفت این روزها یک امر ‏مسلم شده است. آقای جورج سورس در کتاب رویای برتری امریکایی و آقای ‏برژینسکی و بسیاری از فرهیختگان امریکایی بر این باورند که علت اصلی حمله ‏امریکا به عراق دستیابی به مخازن نفت بوده است. دلیل اول من برای دستیابی ‏به سوخت اتمی در ایران این است که منابع نفتی ما پایان‌پذیرند و هر روز ‏شاهد افت فشار و افت تولید نفت هستیم. ما سالیانه ۳۵۰هزار بشکه در روز افت

 

دانلود فایل

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.