تحقیق در مورد در محضر استاد

تحقیق در مورد در محضر استاد

تحقیق-در-مورد-در-محضر-استادلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۲ صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏در محضر استاد
‏باز هم به خدمت یکی از استادان زبان‏‌‏شناسی کشورمان می‏‌‏رویم، دکتر لطـف‏‌‏الله یـارمحمـدی، عضـو هیئـت علمی دانشگاه شیراز که در این عرصه عمر خود را صرف آموزش و پرورش چندین نسل از علاقه‏‌‏مندان این رشته کرده‏‌‏اند.
‏آقای دکتر یارمحمدی ممکن است بفرمایید در کدام دانشگاه تحصیل کرده‏‌‏اید؟
‏تحصیلات قبل از دانشگاه را در دبستان و دبیرستان اراک گذراندم. سپس وارد دانشسرای مقدماتی گلپایگان شدم و پس از اتمام آنجا به دانشسرای عالی (تربیت معلم فعلی) راه یافتم و چون شاگرد اول شدم بورسیه به من تعلق گرفت و برای ادامه تحصیل به آمریکا رفتم. دکترای خود را در آنجا گرفتم و مدتی در دانشگاه ایندیانا به تدریس پرداختم، بعد از آن وارد دانشگاه نبرسکا شدم، پس از پایان دوران تدریسم به تهران بازگشتم و در دانشگاه تهران مشغول شدم. بعد از دو سال به شیراز رفتم و به تدریس پرداختم پس از آن به تواتر و به مناسبت‏‌‏های مختلف مثلاً فرصت مطالعاتی یا استخدام رسمی در دانشگاه لندن، ایلی‏‌‏لویز و ایندیانا به آمریکا رفتم و سرانجام در دانشگاه شیراز ماندم.
‏چه عواملی موجب شد که پس از این همه رفت و آمد شما به زبان‏‌‏شناسی علاقمند شدید؟
‏در سال ۱۹۵۹ برای خواندن زبان و ادبیات انگلیسی از طرف دولت به آمریکا اعزام شدم و در آنجا ابتدا فوق‏‌‏لیسانس زبان و ادبیات انگلیسی را گرفتم در میان واحدهایی که می‏‌‏گذراندیم تعدادی درس زبان‏‌‏شناسی بود و من با پروفسور ‏”‏وایتهد‏“‏ این دروس را گذراندم. همین استاد مرا تشویق کرد که دکترا را در رشته زبان‏‌‏شناسی بگیرم که البته خیلی هم راضی هستم.
‏در کدام حوزه زبان‏‌‏شناسی بیشتر فعالیت دارید؟
‏در اوایل کار به واج‏‌‏شناسی پرداختم و سپس به زبان‏‌‏شناسی محاوره‏‌‏ای علاقمند شدم. آن زمان که من ‏برگشتم مثل سایر همکاران زبان‏‌‏شناسم از جمله دکتر باطنی، دکتر حق‏‌‏شناس و دکتر ثمره از راه آموزش زبان انگلیسی به عرصه تدریس وارد شدیم در آن زمان این رشته هنوز آنقدر گسترده نبود و فقط در دانشگاه تهران تدریس می‏‌‏شـد
‏البته دو سال بعد دانشگاه شیراز هم این رشته را تأسیس کرد بعد که وارد تدریس آموزش زبان شدم طبیعی بود که وارد زمینه مقایسه‏‌‏ای هم بشوم. در حال حاضر هم که مدتی است در ‏زمـینـه گفتمـان‏‌‏شنـاسـی بـه‏‌‏خصوص گفتمان‏‌‏شناسی انتقادی تلاش می‏‌‏کنم.
‏ 
 

 

دانلود فایل

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.