تحقیق در مورد خلبانی

تحقیق در مورد خلبانی

تحقیق-در-مورد-خلبانیلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۷ صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏خلبان (‏یا ‏هوانورد) ‏کسی است که به‌خاطر شغلش یا برای تفریح به هدایت ‏هواپیما ‏یا دیگر وسائل پروازی می‌پردازد.
‏خَلَبان یا خله‌بان در واژه به معنای سکاندار است. خلبان را پیشتر در فارسی «آویاتور» یا «پیلوت» می‌‌گفتند.
‏داشتن شغل خلبانی نیازمند آموزش‌های منظم و داشتن ‏گواهینامه خلبانی ‏است. بسیاری به خلبانی به صورت آماتور و غیر حرفه‌ای می‌پردازند. خلبانی برخی از وسائل پروازی مانند ‏هواپیمای فوق سبک ‏نیاز به گواهینامه خلبانی ندارد.
‏شنوائی ‏بعد از بینائی مهم‌ترین مکانیسم حسی برای به‌دست آوردن اطلاعات اساسی و ‏بحرانی در طول عملیات پرواز می‌باشد. سر و صدای زیاد باعث آسیب دیدن شوائی ‏می‌شود و این آسیب معمولاً از نوع کم‌شنوائی دائمی و غیرقابل درمان ‏می‌باشد. خلبانان به‌علت قرار داشتن در سر و صدای زیاد در معرض خطر ‏کم‌شنوائی قرار دارند. خوشبختانه سازمان FAA ‏استاندارهای وسیعی را برای ‏شنوائی خلبانان در سطوح مختلف گواهینامه‌ها در نظر گرفت است. برای آن دسته ‏از خلبان‌هائی هم که دارای استانداردهای شنوائی نیستند چنانچه دارای ‏توانائی بالا در زمینه عملیات هوانوردی باشد، چشم‌پوشی‌هائی بسته به عامل SODA ‏در نظر گرفته شده است.
● ‏خطر کم‌شنوائی ناشی از نویز
‏اساسی‌ترین علت کم‌شنوائی شغلی ناشی از تکرار در معرض نویز قرار گرفتن ‏است. بیش از ده میلیون آمریکائی از کم‌شنوائی ناشی از سر و صدا رنج ‏می‌برند که ‏۲/۱‏ آن‌ها شاغلین در مراکز پر سر و صدا هستند. سازمان OSHA ‏مدت ‏زمان مجازی را که می‌توان در معرض نویز مشخص بود را تعریف کرده است

 

دانلود فایل

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.