تحقیق در مورد جمجمه

تحقیق در مورد جمجمه

تحقیق-در-مورد-جمجمهلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۴ صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏جمجمه بدون در نظر گرفتن استخوان متحرک فک تحتانی ، ‏کرانیوم ‏نامیده می‌شود. ‏کرانیوم از دو بخش تشکیل شده است. جمجمه مغزی که بخشی از جمجمه است که وظیفه حفاظت ‏از مغز را بر عهده دارد. و قسمت دوم استخوانهای صورت ، در جلو و پایین جعبه مغزی ‏قرار گرفته است و اسکلت صورت را می‌سازد. ‏استخوانهای جعبه مغزی ۸ عدد هستند ۴ ‏عدد فرد و میانی و ۲ عدد زوج و طرفی هستند. ‏استخوانهای صورت ۱۴ عدد هستند ‏که ۶ عدد زوج و ۲ عدد فرد هستند.
‏در مجموع ۲۲ عدد استخوان ، جمجمه را تشکیل ‏می‌دهند. در ضخامت برخی از استخوانهای سر و صورت حفرات تو خالی هوایی به نام سینوس ‏وجود دارند که به ‏حفره ‏بینی ‏مرتبط هستند. غیر از مفصل گیجگاهی فکی که تنها مفصل متحرک جمجمه است بقیه ‏استخوانها از طریق مفاصل لیفی به یکدیگر متصل هستند.
‏استخوانهای فرد جعبه مغزی
‏استخوان پیشانی
‏این استخوان دارای یک صفحه افقی و یک صفحه عمودی است. بخش ‏عمودی ، پیشانی و جدار قدامی کاسه سر را می‌سازد. سطح برونی این بخش محدب است و روی ‏آن برآمدگیهای پیشانی دیده می‌شود. در زیر این برآمدگیها ، قوسهای ابرویی وجود ‏دارد. سطح درونی بخش عمودی دارای چینهایی است که مربوط به چینهای ‏نیمکره‌های مغزی ‏است. بخش افقی این استخوان ‏در تشکیل حفره مغزی قدامی و بخش برونی آن در تشکیل سقف ‏کاسه چشم ‏شرکت ‏می‌کند.

 

دانلود فایل

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.