تحقیق در مورد توسعه سیستم‌های کشاورزی سازگار با محیط زیست

تحقیق در مورد توسعه سیستم‌های کشاورزی سازگار با محیط زیست

تحقیق-در-مورد-توسعه-سیستم‌های-کشاورزی-سازگار-با-محیط-زیستلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۱۲ صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏۲
‏توسعه سیستم‏‌‏های کشاورزی سازگار با محیط زیست:
‏اهداف کارآمد و محدودیت‏‌‏های اساسی
‏خلاصه: ‏اینکه سیستم‏‌‏های کشاورزی با محیط زیست سازگار باشد از توجه زیادی در مباحث مربوط به وجود زندگی آیندۀ بی خطر برای انسان برخوردار شده است.
‏بیشترین مباحث به نظر می‏‌‏رسد که بر اساس تفسیر مدل‏‌‏های اکولوژیکی استوار می‏‌‏باشد. ما در اینجا اثرات دو راه کار و راه حل جدید برای سازگار بودن سیستم‏‌‏های کشاورزی با محیط زیست را بررسی می‏‌‏کنیم: دیدگاه محدودیت‏‌‏های اساسی که سیستم آیندۀ کشاورزی لازم دارد پذیرای محدودیت‏‌‏های مربوط به مسائل اکوسیستمی اثر گذار بود روی شماری از افراد در جهان و بر روی شیوۀ زندگی آن باشد و دیدگاه مربوط به ایجاد اهداف مفیدتر مربوط به سازگاری سیستم کشاورزی که از نظر اقتصادی مقرون به صرفه باشد و بتواند محیط زیست را کمتر آلوده کند و بتواند نیازهای مردم به غذا و مزیت‏‌‏های مربوط به استفاده از طبیعت را فراهم کند.
‏پیشرفت سیستم‏‌‏های کشاورزی در آینده بستگی به این دارد که کدام یک از این دیدگاه‏‌‏ها توسط طراحان و سیاستگذاران بخش کشاورزی اجرا شود.
‏۱ـ معرفی: ‏سؤالاتی راجع به سازگار بودن سیستم‏‌‏های کشاورزی ما از زمانی که ما مجبور به تهیه غذای جمعیت روز افزون دنیا شده‏‌‏ایم بوجود آمده است. به خاطر قیمت‏‌‏های شوکه آور نفت در سال‏‌‏های ۳-۱۹۷۲، مسائل مربوط به سازگاری با محیط زیست قسمتی از نگرانی عمده دربارۀ کاهش شدید منابع می‏‌‏باشد. از سال ۱۹۴۵ این کاهش‏‌‏های شدید هم از نظر تولید کلی محصول کشاورزی اتفاق افتاده‏‌‏اند. مدرکی دال بر اینکه یک مقیاس جهانی که به ظرفیت‏‌‏های پیش‏‌‏بینی شده برای تولید محصول رسیده باشد دردست نیست. آمارهای مربوط به اروپا، استرالیا، آمریکای جنوبی و شمالی از نظر تولید کلی محصولات غذایی افزایش قابل ملاحظه‏‌‏ای را نشان می‏‌‏دهد. مناطقی که کشاورزی در آنها به طور قابل توجهی ناسازگار با اکوسیستم و محیط زیست بوده

 

دانلود فایل

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.