تحقیق در مورد تجسم اعمال یعنی چه ۲۱ ص

تحقیق در مورد تجسم اعمال یعنی چه ۲۱ ص

تحقیق-در-مورد-تجسم-اعمال-یعنی-چه-21-صلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۲۱ صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

2
‏تجسم اعمال یعنی چه؟ آیا شدنی است؟

یکی از ویژگیهای جهان‏ ‏ آخرت تجسم اعمال است. تجسم اعمال یعنی اینکه هر یک ازالفاظ و سخنان و اعمال نیک و بد ما با اینکه در دنیا وابسته به ما بودند و در یک لحظه پدید آمدند و به ظاهر از بین رفتند به صورت وجودهای مستقلی در صحنه قیامت ظاهر شوند.
‏به عبارتی، کردار ما، چه خوب و چه بد، صورتی دنیوی دارد که ما آن را می بینیم وچهرهای اخروی، که اکنون در آن عمل نهفته است. ‏ ‏در روز‏ ‏ رستاخیز، عمل پس ازتحولاتی که در آن رخ میدهد شکل دنیوی خود را از دست میدهد و با چهرهرستاخیزی جلوه می کند و باعث آرامش و راحتی صاحب خود یا آزار او می شود. ایمان به تجسم اعمال از نظر تربیتی اثر‏ ‏ فوِق‏ ‏ العاده ای در انسان می گذارد، به طوری که او را به نیکیها و اعمال صالح علاقه مند و‏ ‏ از زشتیها بازمی دارد. ‏ ‏اما اولین مطلب در این موضوع این است که صرف نظر از آیات و روایات و مدارک مهم اسلامی،‏ ‏ که در اثبات تجسم اعمال وجود دارد، آیا اساساً چنین امری ممکن است و با موازین علمی منطبق است؟
برای روشن شدن پاسخ، به اختصار، چند مقدمه را مطرح می کنیم:
۱) اعمال ما اشکال مختلفی از نیروست. سخنان ما نیروی صوتی است که ازنیروهای مکانیکی زبان و لب پدید می آید و از نیروی ‏ ‏خاص‏ ‏ مغزی‏ ‏ مدد می گیرد. حرکات ‏ ‏و افعال و کارهای ما نیز هر یک شکلهای دیگری از نیروی مکانیکی یا آمیخته ای ازنیروی مکانیکی و صوتی‏ ‏است.‏ ‏
۲) سراسر جهان ترکیبی از مادّه و نیروست و تبدیل مادّه به نیرو از اصول مسلّم فیزیک است و اینکه مادّه و نیرو دو مظهر یک حقیقت اند. مادّه نیروی متراکم و فشرده است که در شرایط معینی به نیرو تبدیل می شود.

 

دانلود فایل

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.