تحقیق در مورد تاریخچه هواپیما

تحقیق در مورد تاریخچه هواپیما

تحقیق-در-مورد-تاریخچه-هواپیمالینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۴ صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏تاریخچه ‏هواپیما 
——————————————-
‏اندیشه پرواز به ‏آسمان ها و رهائی از زمین از دیر باز در مخیله آدمی وجود داشته است . در افسانه ها ‏اساطیر یونان و روایات بسیار باستانی این آرزوی دیرین بشر به خوبی مشاهده می شود . ‏در کتاب ها آمده است که یکی از امپراتوران باستانی چین اژدهای بزرگی از پارچه مخصوص ‏ساخت و درون آن را از دود گرم پر کرد و در برار چشمان متحیر رعایای خویش اژدها را ‏به آسمان فرستاد .
‏بطور کلی در تاریخ هر کشور نظایر اقدام این امپراتور چینی ‏مشاهده می شود .شاید نخستین کسی که عملاً در این راه کوشش مثبتی کرد و امکان پرواز ‏را بوسیله بال های مصنوعی و یا اسباب و ادوات مکانیکی ثابت نمود ‏«‏ لئوناردو داوینچی » ‏بود .
‏لئوناردو داوینچی نقاش ، مجسمه ساز ، فیزیکدان ، فیلسوف ، طبیب و ‏دانشمند ایتالیایی نیازی به معرفی ندارد . وی زمانی مدعی شد که توسط بالهای متحرک ‏مصنوعی می توان مانند مرغان در آسمان پرواز کرد و یا لااقل از مکانهای مرتفع به ‏آسانی و بی خطر فرود آمد . اندیشه وی را یارانش به باد مسخره گرفتند ولی او پس از ‏مدتی آزمایش موفق شد دستگاه کوچکی بسازد که مرکب از دو بال یک بدنه و یک سکان بود ، ‏لئوناردو دستگاه خود را از مکان مرتفعی به پائین رها نمود . این دستگاه که در حقیقت ‏پدر بزرگ هواپیماهای امروزی است پس از طی خط سیر طولانی به آرامی روی زمین نشست .
‏چندی بعد لئوناردو در سال ۱۵۰۰ دستگاه خود را کاملتر نمود بدین معنی که بوسیله ‏یک فنر که حرکات ملایمی به بالهای دستگاه اختراعی می داد موفق شد آن را مدت بیشتری ‏در هوا نگاه دارد ، ولی البته کسی با آن پرواز نکرد و اطرافیانش دستگاه را خرد کرده ‏استاد را رنجیده خاطر ساختند و ار ادامه این کار منصرف کردند .
‏اگر چه لئوناردو ‏کار خود را ادامه نداد ولی پس از وی دیگران طرح او را دنبال کردند . عده زیادی از ‏افراد جسور اظهار می داشتند :
‏چگونه پرندگان با بالهای خود در هوا پرواز می کنند ‏و به زمین سقوط نمی کنند ؛ ما نیز می توانیم با تعبیه دستگاهی شبیه بال پرندگان و ‏یا بادبادک لئوناردو در هوا سر بخوریم . بالهای دستگاه می تواند ما را روی هوا نگاه ‏دارد .
‏در سال ۱۶۷۸ م بینه فرانسوی با تعقیب فکر لئوناردو دستگاه دیگری ساخت که ‏بالهایش توسط انسان حرکت می کرد . وی در این کار یعنی پرواز موفق نشد .
‏در ۱۷۸۴ ‏م بین ونو فرانسوی دستگاهی ساخت که بالهایش شبیه پروانه یا فرفره بود . این دستگاه ‏نیز می توانست مدت زیادی در هوا بماند و سقوط نکند .
‏در سال ۱۸۴۳ م هنسون آلمانی ‏دستگاهی ساخت که دارای دو بال بسیار بزرگ ، یک سکان و اتاقک کوچک برای حمل انسان ‏بود . این دستگاه نسبتاً کاملتر از دستگاهای قبلی بود می توانست کم و بیش مانند ‏هواپیماهای بی موتور عمل کند . بدین ترتیب که آن را با زحمت فراوانی آن را به مکان ‏مرتفعی می بردند و هنگام وزیدن باد مناسب آن را به سوی جلو پرتاب می کردند . دستگاه ‏سبک حتی با داشتن یک سرنشین در هوا چرخ می زد و به آرامی بر روی زمین می نشست .
‏موفقیت هنسن در این راه توجه عده زیادی از محققین را جلب کرد و از این تاریخ ‏به بعد متوجه شدند که ممکن است دستگاه کاملی تعبیه کرد که از مکانهای مرتفع در فضا ‏رها شود و مانند پرندگان بر روی هوا بلغزد بدون آنکه سقوط آنی در پی داشته باشد ولی ‏ماندن در هوا و ادامه پرواز مشکل بزرگی بود که حل آن به نظر هیچ کس نمی رسید . از ‏سوی دیگر همین اختراع تکمیل شده هنسن نیز معایب فراوانی داشت و دیگران که کار وی را ‏تقلید کردند فدای بلند پروازی خود شدند ، سقوط کردند و جان شیرین از دست دادند .
‏در حقیقت علت ادامه نداشتن پرواز این بادبادکه در هوا یکی سنگین آن بود دیگر ‏آن که محور ثقل دستگاه کامل نبود و به همین علت آن طوری که پرندگان می توانند پرواز ‏آزاد داشته باشند دستگاه اختراعی نمی توانست این کار را انجام دهد .
‏رفته رفته ‏محققین دریافتند که برای این بادبادکها یا هواپیماهای بی موتور لازم است محور ثقل ‏ترتیب داد . محور ثقل هواپیما که برای هر دانش آموز روشن است شاید بسیاری از افراد ‏عادی اجتماع نیز آن را می دانند در زیر بالها واقع شده است اما یافتن آن برای

 

دانلود فایل

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.