تحقیق در مورد تاثیر پزشکی یونان بر پزشکی اسلام

تحقیق در مورد تاثیر پزشکی یونان بر پزشکی اسلام

تحقیق-در-مورد-تاثیر-پزشکی-یونان-بر-پزشکی-اسلاملینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..docx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۲۵ صفحه

 قسمتی از متن word (..docx) : 
 

‏تاثیر پزشکی یونانی بر تمدن اسلامی
‏چکیده :
‏تمامی اقوام انسانی از ابتدایی‌ترین دوران‌های خود عقاید ‏پزشکی ‏خاصی در مورد تولد و مرگ و ‏بیماری‌ها ‏داشته‌اند. به طوری که بیماری را ناشی از اراده الهی، قدرت جادوگران و یا سایر منابع ‏ماوراء الطبیعه ‏می‌دانستند و لذا درمان را از آن دیدگاه دنبال می‌کردند. برخی از این عقاید تا دوران معاصر در ‏ق‏الب ایمان درمانی و مقبره‌های مقدس باقی مانده‌است. گرچه خیزش پزشکی علمی در هزاره اخیر بسیاری از این روش‌ها را ضعیف کرده‌است.
‏پزشکی در یونان باستان تحت تاثیر سنت‌های پزشکی بابلی‌ها و مصری‌ها ایجاد شده‌است. یونانیان باستان به ایجاد یک سیستم پزشکی مزاجی که در درمان به دنبال بازگرداندن توازن مزاج در داخل بدن است نائل شدند. چهره بزرگ در طب ‏یونان باستان ‏بقراط ‏بود، که او راپدر “از طب مدرن می‌دانند. کورپس بقراطی می‌مجموعه‌ای از حدود هفتاد اثر از کارهای اولیه پزشکی یونان باستان است که تحت تاثیر قوی بقراط و شاگردانش است. ‏سوگند بقراط ‏برای پزشکان یکی از معروفترین باقیمانده‌های آن دوران است که هنوز هم به کار می‌رود.
‏در تاریخ ‏۷ ‏ژانویه ۲۰۱۳ ‏تعدادی قرص ‏روی ‏که به صورت قابل توجهی تحت محافظت و نگهداری قرار داده شده بودند، کشف شد. این قرص‌ها در یک کشتی متروک و ویران شده ‏رومی ‏به قدمت

 

دانلود فایل

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.