تحقیق در مورد تاثیر مسکن بر شکل محله ۲۲ ص

تحقیق در مورد تاثیر مسکن بر شکل محله ۲۲ ص

تحقیق-در-مورد-تاثیر-مسکن-بر-شکل-محله-22-صلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۲۲ صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏۱
‏تاثیر مسکن بر ‏شکل ‏محله :
‏م‏سکن به عنوان یکی از پدیده های واقعی، از نخستین مسایلی است که بشر همواره ‏با آن دست به گریبان بوده و همواره در تلاش برای دگرگونی و یافتن پاسخی ‏مناسب، معقول و اندیشیده برای آن است. لذا مسکن یک نیاز است اما نه هر ‏مسکنی، آنچه که ایده آل آدمی است دسترسی به مسکنی مناسب است. از این روی ‏باید دانست مسکن مناسب کدام است. مقاله حاضر به بررسی شاخص های کیفیت مسکن ‏مناسب در محلات شهری می پردازد. در راستای رسیدن به این مهم ابتدا باید ‏دانست مسکن چیست و جایگاه آن در برنامه ریزی شهری کدام است.
‏به طور ‏کلی مقوله مسکن دارای مفهوم بسیار گسترده و پیچیده است و از ابعاد گوناگون ‏تشکیل یافته است. از اینرو نمی توان تعریف جامع و مانعی از آن ارائه نمود. ‏مسکن به عنوان یک مکان فیزیکی، سرپناه اولیه و اساسی هر خانواده بشمار می ‏آید، که در این سرپناه برخی از نیازهای اولیه خانوار یا فرد هم چون خواب، ‏استراحت، حفاظت در برابر شرایط جوی و خلاصه شرایط زیست در مقابل طبیعت ‏تأمین می شود.
‏آنچه که لازم به ذکر است این است که مفهوم مسکن علاوه ‏بر ساختار فیزیکی که یک خانواده به عنوان سرپناه مورد استفاده قرار می ‏دهد، کل محیط مسکونی را نیز دربرمی گیرد که خود شامل کلیه خدمات و تأسیسات ‏اجتماعی و تسهیلات ضروری موردنیاز برای بهتر زندگی کردن خانواده و طرح های ‏اشتغال، آموزش و بهداشت افراد است. به عبارت دیگر مسکن چیزی بیش از یک ‏سرپناه صرفاً فیزیکی است و تمامی خدمات و تسهیلات عمومی لازم برای بهتر ‏زندگی کردن انسان را شامل می شود و استفاده کننده آن باید حق تصرف نسبتاً ‏طولانی و مطمئنی را نسبت به آن دارا باشد. [مخبر،۱۳۶۳،ص۱۸]
‏با توجه به این مفهوم حال باید دانست که جایگاه برنامه ریزی مسکن کدام است

 

دانلود فایل

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.