تحقیق در مورد بعثت و اهداف آن

تحقیق در مورد بعثت و اهداف آن

تحقیق-در-مورد-بعثت-و-اهداف-آنلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۵ صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏      بعثت و اهداف آن
‏ ‏ 
‏«بعثت‏» انقلاب بزرگ برضد جهل، گمراهی، فساد و تباهی است. و سزاوار منت ‏گذاری خداوند و در بردارنده حکمت و تربیت است. بحث درباره آن گسترده ‏،‏ عمیق و از زوایی مختلف قابل بررسی است. ‏در این نوشتار به مباحثی از جمله آغاز بعثت، نخستین آیات نازل شده، منت گذاری خدا برای بعثت و فلسفه و اهداف بعثت می پردازیم. ‏ 
‏ 
‏آغاز بعثت
‏سرآغاز تاریخ اسلام از روزی شروع مى‏شود که پیامبراسلام صلی الله علیه و آله در خلوت محبوب، در دل غاری که در دامن کوهی در شمال مکه بود، صدایی شنید:
‏«یا محمد اقرا» ; ی محمد! بخوان! (او شگفت زده) گفت: چه بخوانم؟ گفت: ی محمد!
‏«اقرا باسم ربک الذی خلق، خلق الانسان من علق، اقرا و ربک الاکرم، الذی علم بالقلم، علم الانسان ما لم یعلم.»‏ ‏(علق/آیات۵-۱)
‏بخوان به نام پروردگارت که (جهان را) آفرید. همان که انسان را از خون بسته‏ی خلق کرد. بخوان که پروردگارت از همه بزرگوارتر است، همان که به وسیله قلم تعلیم نمود و به انسان آنچه را نمى‏دانست، یاد داد.‏ (‏۱‏)
‏جبرئیل به حضرت محمد ‏(ص)‏ فرمود:
‏«ارسلنی الله الیک لیتخذک رسولا»‏ (‏۲‏)
‏خداوند مرا به سوی تو فرستاده است، تا تو را پیامبر این امت قرار دهم.
‏حضرت محمد ‏(ص)‏ هرساله مدتی به کوه «حرا»‏ (‏۳‏) ‏مى‏رفت و به عبادت و راز و نیاز و تفکر مى‏پرداخت تا این که روزی فرشته‏ی به او گفت: ی محمد! بخوان! محمد ‏(ص)‏ گفت: چه بخوانم؟ فرشته آیات آغازین سوره علق را بر وی قرائت کرد و پیامبر ‏(ص)‏ نیز آن‏ها را خواند.‏ (‏۴‏)
‏آغاز بعثت رسول خدا صلی الله علیه و آله چه زمانی است؟ دیدگاه معروف و مورد اتفاق شیعه امامیه‏،‏ ۲۷ رجب است. اما در میان دانشمندان اهل‏سنت، در زمان دقیق آن اختلاف زیادی است. برخی از اهل ‏سنت مبعث را در رمضان و برخی دیگر در ربیع الاول دانسته‏اند. در مورد روز مبعث نظرهی متفاوتی ارائه شده است:
‏الف)‏ ۱۷ رمضان: طبری در تاریخ الرسل و الملوک و ابن سعد در طبقات الکبری ‏(‏۵‏) ‏به این قول اشاره نموده‏اند.

 

دانلود فایل

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.