تحقیق در مورد بررسی نگرش معلمین و والدین درخصوص کاربست ارزشیابی توصیفی در

تحقیق در مورد بررسی نگرش معلمین و والدین درخصوص کاربست ارزشیابی توصیفی در

تحقیق-در-مورد-بررسی-نگرش-معلمین-و-والدین-درخصوص-کاربست-ارزشیابی-توصیفی-درلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۹ صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏بررسی نگرش معلمین و والدین درخصوص کاربست ارزشیابی توصیفی در پایه های اول و دوم ابتدایی شهر تهران در سال ۸۴ _ ۸۳
‏پژوهشگر: عصمت مرتضایی نژاد (پایان نامه کارشناسی ارشد)
‏ارزشیابی پیشرفت تحصیلی به نمره دادن و صدور گواهینامه خلاصه نمی شود بلکه یکی از اهداف اصلی آن کمک به معلم در بهبود شیوه های آموزشی خود و رفع نواقص یادگیری دانش آموزان است، در صورتی که ارزشیابی صحیح و مناسبی صورت نگیرد. تبعاتی همچون کاهش علاقه به یادگیری، افزایش اضطراب امتحان، بروز رفتارهای منفی در دانش آموزان، هدر رفتن سرمایه های مادی و انسانی، افزایش نرخ مردودی و تکرار پایه، اختلال در رشد عاطفی دانش آموزان، از میان رفتن خلاقیت و… را در پی خواهد داشت، بنابراین مشاهده دانش آموزان در کلاس درس، آزمایشگاه و سایر موقعیت های پرورشی، استفاده از گفتگوهای غیر رسمی و مصاحبه، بررسی کارهای علمی دانش آموزان، اجرای آزمونهای مختلف و… از مهمترین فعالیتهای آموزشی معلمان قلمداد می شود…
‏ارزشیابی توصیفی الگویی کیفی است که تلاش می کند به جای کمی نگری از طریق توجه به معیارهای درسی و آموزشی به عمق و کیفیت یادگیری دانش آموزان توجه کند و تبیین و توصیفی از وضعیت آنان ارایه دهد.
‏اهداف تحقیق:
‏۱ _ هدف کلی: بررسی نگرش معلمین درخصوص کاربست ارزشیابی توصیفی در پایه های اول و دوم ابتدایی شهر تهران در سال ۸۴ _ ۸۳
‏۲ _ اهداف ویژه:

 

دانلود فایل

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.