تحقیق در مورد بررسی متغیرهای کلان اقتصادی اثرگذاربرکسری بودجه دولت

تحقیق در مورد بررسی متغیرهای کلان اقتصادی اثرگذاربرکسری بودجه دولت

تحقیق-در-مورد-بررسی-متغیرهای-کلان-اقتصادی-اثرگذاربرکسری-بودجه-دولتلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۴ صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏عنوان طرح:‏ ‏بررسی متغیرهای کلان اقتصادی اثرگذاربرکسر‏ی‏ بودجه دولت
‏مقدمه :
‏در ادوار مختلف ‏تاریخ وظایف دولت و نقش آن در فعالیتهای اقتصادی یکسان نبوده و ‏حدود‏ وظایف دولت ‏با توجه به تحولاتی که در زندگی اقتصادی و اجتماعی جوامع روی داده است تغییر کرد . و همچنین فلسلفه اجتماعی و سیاسی که در هر جامعه حاکم است نوع و حدود وظایف دولتها را تعیین می کند . ایران تولید کننده نفت است و عمده نفت توسط دولت دریافت می شود و نقش دولت در اقتصاد تا حدود‏ی‏ پر‏ر‏نگ می باشددر نتیجه بررسی و تحقیق در مورد بود‏ج‏ه دولت از اهمیت بسیاری برخوردار است . در این تحقیق عوامل موثربرکسری بودجه دولت طی سالهای ۷۷- ۱۳۴۵ مورد بررسی ‏قرار می گیرد که این عمل می تواند کمک موثری به ‏برنامه ریزانی ‏ و بودجه ‏بندی ‏در سطح کلان کشور نماید .
‏فرضیات تحقیق عبارتنداز‏:‏۱- مالیاتها،درآمدهای نفتی،تورم وجمعیت مهمترین عوامل موثر برکسری بودجه دولت هستند۲-‏ ‏سهم متغیرهای معرفی شده در تغییرات کسر‏ی‏ بودجه زیاد وقابل توجه است۳-شوکهایی که از طرف متغیرهای معرفی شده برکسری بودجه وارد می شود با دوام هستند .
‏ادبیات موضوع :
‏پس از ‏ج‏نگ جهانی اول و به دنبال آن بحران بزرگ اقتصادی و در سالهای ۳۲- ‏۱۹۲۹‏ که رکود و بیکاری بر اقتصاد جهان حکمفرما گردیده بود دولتها به این فکر افتادند از چه طریقی رونق را به اقتصاد برگردانند و زمینه های ‏لازم ‏رشد و توسعه اقتصادی را فراهم نماید به پیشنهاد و سیاستمداران و اقتصاد دانان از جمله کی‏ن‏ز ، دولتها شروع به م‏داخله‏ جدی ‏د‏ر اقتصاد کشورشان نمودند و با دستیابی به نتایج مثبت حوزه م‏داخلات‏ خود را گستر‏ش‏ دارند و از طرف دیگر ‏به ‏علت نابرابری درآمدهای دولت در برایر مخارجش بخصوص در کشورهای در حال توسعه به کسری بودجه روی آوردند و از این جهت کسر

 

دانلود فایل

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.