تحقیق در مورد بررسی آثار و علائم رویداد ENSO در ایران

تحقیق در مورد بررسی آثار و علائم رویداد ENSO در ایران

تحقیق-در-مورد-بررسی-آثار-و-علائم-رویداد-enso-در-ایرانلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۱۲ صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏۱‏-۶ بررسی آثار و علائم رویداد ENSO‏ در ایران
‏در این بررسی وضعیت اقلیمی ایران در طی سال وقوع رویداد مورد مطالعه قرار گرفته است و بطور کلی ۶ رویداد النینو از سال ۱۹۶۰ الی ۱۹۸۹ بررسی شده است. قبل از هرگونه توضیحی در ذیل سالهای وقوع رویداد النینو که از مرجع ۲ اقتباس شده، آورده می شود.
‏همانطور که در جدول ۲ دیده می شود در طی یک پریود ۱۹۶۰ الی ۱۹۸۹، ۸ رویداد ضعیف، متوسط و قوی در سالهای زیر اتفاق افتاده است:
‏۱۹۸۷ ‏–‏ ۱۹۸۶ ‏–‏ ۱۹۸۳ ‏–‏ ۱۹۸۲ ‏–‏ ۱۹۷۶ ‏–‏ ۱۹۷۲ ‏–‏ ۱۹۶۹ ‏–‏ ۱۹۶۵
‏در بررسی انجام شده فعلی به استثناء دو رویداد بزرگ ۸۳-۱۹۸۲، در سایر رویدادها کار بررسی دنبال شده، جدا کردن ایندو رویداد بدان علت است که اساساً شکل گیری ایندو رویداد در مقایسه با سایر رویدادها وضعیتی غیرکلاسیک داشته و در واقع یک نابهنجاری درون نابهنجاری اصلی بوده، بدین معنا که اصولاً نابهنجاری های دما در رویدادهای کلاسیک در سواحل شرقی آمریکای جنوبی (سواحل پرو و اکوادر) شکل می گیرد و سپس به سمت غرب توسعه می یابد ولی رویداد بزرگ ۸۳-۱۹۸۲ در فرم مختلفی ظاهر شده در این رویداد در طی سال ۱۹۸۲، نخست آب گرم بطور غیرمعمول در غرب و مرکز اقیانوس آرام توسعه یافته و سپس این گرمایش به سمت شرق منتشر شده است. به همین دلیل در بررسی انجام شده فعلی رویداد ۸۳-۱۹۸۲ درنظر گرفته نشده است.

 

دانلود فایل

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.