تحقیق در مورد استان یزد

تحقیق در مورد استان یزد

تحقیق-در-مورد-استان-یزدلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۷ صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

– ۱ –
‏استان یزد
‏استان یزد با مساحت ۱۳۱۵۵۱ کیلومتر مربع در قسمت مرکزی فلات ایران قرار دارد و به وسیله استان‏‌‏های اصفهان، فارس و خراسان جنوبی، سمنان و کرمان احاطه شده است و شامل ده شهرستان می‏‌‏باشد.
‏این استان از لحاظ منابع فرهنگی و طبیعی گردشگری بسیار غنی و منحصر به فرد است‏.‏ از میان ۶۵۰۰ اثر تاریخی شناسایی شده، ۱۰۱۷ اثر تاریخی ‏آن ‏به ثبت رسیده است.
‏استان یزد در نوروز ۱۳۸۶ با ورودی ‏۳‏میلیون و ‏۲۱ ‏هزار و ‏۹۹۸ ‏نفر بااستقبال مطلوبی از سوی مسافرین نوروزی روبه‏‌‏رو شد‏.‏ به طوری که در مقایسه با سال قبل ۳۴ درصد افزایش یافته است.
‏در آغاز سال جاری یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر به‏ ‏طور میانگین از چهار بنای تاریخی بازدید کرده‏‌‏اند: مسجد جامع کبیر یزد، مجموعه امیرچقماق، بازار و میدان خان، بافت قدیم (مدرسیه ضیائیه، زندان اسکندر، خانه لاری‏‌‏ها، آتشکده زرتشتیان و موزه‏‌‏های استان به ترتیب بیشترین بازدیدکننده راداشته‏‌‏اند.
‏براساس آمار ارائه شده در مجموع ۶۰۱ هزار و ۵۷۰ نفر در استان اسکان داشته‏‌‏اند که نسبت به مدت مشابه در سال قبل ۵۴ درصد افزایش نشان می‏‌‏دهد.
‏شهرستان‏‌‏های یزد، تفت، میبد، ابرکوه، طبس، اردکان، مهریز، بافق، خاتم و صدوق نیز به ترتیب بیشترین بازدیدکننده را داشته‏‌‏اند.
‏انتشار و توزیع بیش از ۳۵۰هزار نسخه کتابچه، بروشور، نقشه راهنمای گردشگری، همکاری جهت اجرای برنامه سبز در سبز شبکه سوم سیما، برگزاری نخستین نمایشگاه منطقه‏‌‏ا‏ی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و نخستین جشنواره غذاهای سنتی استان، نمایشگاه تخصصی پارچه، نظارت بر هتل‏‌‏های استان و اسکان مسافران نوروزی اطلاع رسانی از جاذبه‏‌‏های تاریخی و گردشگری استان در ویژه‏‌‏نامه های نوروزی و روزنامه‏‌‏های محلی و سراسری و خبرگزاری‏‌‏ها و سایت این سازمان: www.yazdchto.ir‏ و توزیع فرم‏‌‏های نظرسنجی‏ ‏از جمله برنامه‏‌‏های نور‏و‏زی اعلام نمود.
‏عملکرد ‏ایام ‏نوروز ‏سال ‏۱۳۸۶ معاونت فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد
‏(از۲۷/۱۲/۸۵ لغایت ۱۵/۱/۸۶)
‏تشکیل ‏۳ ‏جلسه درون‏‌‏سازمانی، بهمن و اسفندماه ۱۳۸۵ جهت برنامه‏‌‏ریزی ارائه تسهیلات نوروزی به گردشگران استان یزد
‏شرکت در‏ ۶‏ جلسه برون‏‌‏سازمانی جهت هماهنگی برنامه‏‌‏های ستاد تسهیلات نوروزی با سایر ارگان های مرتبط از جمله استانداری یزد، جمعیت امور جوانان هلال‏‌‏احمر استان یزد و…
‏برپایی ۲۷ پست اطلاع‏‌‏رسانی مشترک نوروزی با همکاری معاونت امور جوانان هلال احمر در مبادی ورودی استان و درون‏‌‏شهری شهرستان‏‌‏های دهگانه استان و بناهای خاص با فعالیت بیش از ۱۶هزار نفرساعت در ایام تعطیلات نوروز ۱۳۸۶

 

دانلود فایل

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.