تحقیق در مورد ارزیابی ریسک پل با استفاده از روش ترکیبی AHPDEA 8 ص

تحقیق در مورد ارزیابی ریسک پل با استفاده از روش ترکیبی AHPDEA 8 ص

تحقیق-در-مورد-ارزیابی-ریسک-پل-با-استفاده-از-روش-ترکیبی-ahpdea-8-صلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۸ صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏۲
‏ارزیابی ریسک پل با استفاده از روش ترکیبی AHP/DEA
‏چکیده
‏فرآیند تحلیل سلسله مراتبی (AHP‏) تنها می تواند تعداد بسیار محدودی از گزینه های تصمیم گیری را مقایسه نماید. وقتی که صدها یا هزاران گزینه برای مقایسه وجود داشته باشد، روش مقایسه دو به دو، بدون شک عملی نخواهد بود. در این مقاله، روش ترکیبی AHP/DEA‏ را برای تسهیل ارزیابی ریسک صدها یا هزاران سازه پل، که در مورد آنها مقایسه دو به دو غیر ممکن است، پیشنهاد می کنیم.
‏۱- مقدمه
‏ارزیابی ریسک پل غالباً برای تعیین اولویت سازه های پل جهت محافظت ‏از پل استفاده می شود و در اصل، یک مسأله تصمیم گیری چند معیاره (MCDM‏) است که مستلزم چند معیار ارزیابی از قبیل ایمنی، عملکرد، تحمل پذیری و … می باشد.
‏بنابراین، روشهای MCDM‏ می توانند برای ارزیابی ریسک پلها مورد استفاده قرار گیرند.
‏در میان روشهای MCDM‏، فرآیند تحلیل سلسله مراتبی (AHP‏) بطور خاص برای مدلسازی معیارهای کیفی مناسب است و کاربرد زیادی در موارد گوناگون نظیر انتخاب، ارزیابی، برنامه ریزی و توسعه، تصمیم گیری، پیش بینی و غیره دارد.
‏لیکن، به دلیل آنکه صدها یا هزاران سازه پل باید در یک زمان ارزیابی و اولویت بندی گردند و روش AHP‏ تنها قادر به مقایسه تعداد بسیار محدودی از گزینه های تصمیم گیری است، بنابراین در چنین شرایطی، روش مقایسه دوبدو، بدون شک عملی نخواهد بود. برای غلبه بر این مشکل، ما روش

 

دانلود فایل

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.