تحقیق در مورد احساسات ملی گرایی در نتر فارسی ۱۱ ص

تحقیق در مورد احساسات ملی گرایی در نتر فارسی ۱۱ ص

تحقیق-در-مورد-احساسات-ملی-گرایی-در-نتر-فارسی-11-صلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۱۱ صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏احساسات ملی گرایی در نثر فارسی
‏واژه‏ ناسیونالیسم یا ملی گرایی عبارت است ازتکیه برخواستا ، علائق و اراده ی جمعی ملت و تظاهر خاص آن در اشاعه ی فرهنگ و حفظ آن در اثر تهاجم بیگانگان ‏.
‏نکته بارز این جنبش های ملی پیشرفت و اعتلاء کشور بوده است‏ ‏. ناسیونالیسم بین ایرانیان بر وجه دفاع از سرزمین مادری ،‏ ‏دفاع از موجودیت ایرانی خویش در مقابل تهاجم خارجیان ،حفظ سنن و آداب خود و رونق بخشیدن به به زبان مادری بوده است.
‏در حالی که ایرانیان شاید یکی از قوم های قدیم تاریخ باشند که سرزمینشان برای قرن های طولانی جولانگاه اشغال گران عرب و مغول و ترک بوده است و در حالی که ایرانیان تحت فشار حکمرانان بیگانه بسر برده اند ،
‏اما هیچ وقت قادر نبوده اند که سنن و آداب خود را پشت سر گذاشته تأ ثیرات ‏خارجی رابر خود مسلط کنند .
‏آنچه که عده ای غربزدگی می نا مند،گاه بیماری ناشناخته ای می شودکه دستاورد های پیشرفت علمی غرب رامطلقاً منکوح اعلام می کند.
‏اما ایرانیان به پذیرش جنبه های مثبت دستاوردهای غرب هر چندگاه به خطا رفته و طریق تقلید نیز آمده اند،ولی استخوان بندی ایران هنوز تکیه تام وتمام بر فرهنگ ملی دارد؛ که میراث دار آن نیز محسوب می شود.
‏به عنوان نمونه ،می‏ ‏توان گفت جشن عید نوروز و سیزده بدر که با هز و مرتبت برگزار می شود،‏ ‏و همچنین برگزاری جشن مهرگان ،جشن برداشت محصول در تمام اکناف کرمان ،فارس ،اصفهان تا لرستان و کردستان از مظاهر این تمایل ملی است.
‏در مورد غربزدگی جلال آل احمد چنین می نویسد:‏«‏جای انکار نیست که ما امروز در حال تأ سف بسر می بریم .نزدیک است که از گذشته خود ببریم و حال آنکه با حال پیوندی نداریم .آیا می توانیم نقاش و نویسنده و

 

دانلود فایل

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.