تحقیق در مورد آشنایی با SCSI001

تحقیق در مورد آشنایی با SCSI001

تحقیق-در-مورد-آشنایی-با-scsi001لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۳ صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏آشنایی با SCSI

SCSI‏
اکثر کامپیوترهای شخصی از یک درایو IDE‏ برای اتصال هارد دیسک و یک گذزگاه PCI‏ برای اضافه کردن عناصر سخت افزاری دیگر به کامپیوتر استفاده می نمایند. تعداد دیگری از کامپیوترها از یک نوع گذرگاه با نام Small Computer System‏ Interface)SCSI‏) برای اضافه کردن عناصر مورد نظر به کامپیوتر استفاده می نمایند. عناصر سخت افزاری مورد نظر می تواند یکی از تجهیزات زیر باشد:
هارد دیسک
اسکنر
CD-ROM/RW‏
چاپگر
Tape‏
مبانی SCSI‏
SCSI‏ ، از ایده های مطرح شده توسط Shugart Associates System‏ Interface)SASI‏) استفاده نموده است . SASI‏ در سال ۱۹۸۱ توسط شرکت Shugart‏ و با همکاری شرکت NCR‏ ابداع گردید. در سال ۱۹۸۱ نسخه استاندارد شده SASI‏ با نام SCSI‏ عرضه گردید. تکنولوژی فوق دارای مزایای زیر است :
سرعت آن بالا است ( ۱۶۰ مگابایت در ثانیه )
مطمئن تر و قابل اعتماد تر است
امکان استقرار ( اتصال ) چندین دستگاه بر روی یک گذرگاه را فراهم می نماید.
در اکثر سیستم ها قابل استفاده است .
در رابطه با تکنولوژی SCSI‏ ملاحظاتی نیز وجود دارد :
برای یک کامپیوتر خاص می بایست پیکربندی گردد
دارای امکانات محدود حمایتی در سطح BIOS‏ است
دارای مدل های متفاوت از بعد سرعت و نوع کانکتور است
دارای یک اینترفیس نرم افزاری نیست
اغلب کاربران کامپیوتر در زمان استفاده از SCSI‏ با توجه به انواع متفاوت آن (Ultra ‏،Fast,Wide‏ و حتی ترکیبی از اسامی فوق ) دچار سردرگمی می گردند.
انواع SCSI‏
در حال حاضر سه مشخصه کلی ( نوع ) برای SCSI‏ وجود دارد .
– SCSI-1‏ . مشخصه اولیه ارائه شده برای SCSI‏ در سال ۱۹۸۶ است .
– SCSI-2‏ . استاندارد ارائه شده در سال ۱۹۹۴ است . مهمترین ویژگی مدل فوق، ارائه مجموعه دستورات خط دستوری ( ۱۸ دستور) برای انجام عملیات ضروری و حمایتی در رابطه با دستگاههای SCSI‏ است. در مدل فوق امکان مضاعف نمودن سرعت از ۵ مگاهرتز به ۱۰ مگاهرتر( Fast SCSI‏) و مضاعف نمودن عرض گذرگاه از هشت بیت به شانزده بیت و افزایش تعداد دستگاهها تا پانزده (Wide SCSI‏) و یا تلفیقی از هر دو وجود دارد (Fast/Wide SCSI‏) . در مدل فوق امکان ” صف بندی دستورات ” نیز مطرح گردید . در چنین مواردی یک دستگاه SCSI-2‏ قادر به ذخیره مجموعه ای از دستورات مربوط به کامپیوتر میزبان (Host‏) و تعیین اولویت برای هر یک خواهد بود.
– SCSI-3‏ . استاندارد فوق در سال ۱۹۹۵ ارائه شده است . مهمترین ویژگی استاندارد فوق استفاده از مجموعه ای استانداردهای دیگر در بطن خود است .استاندارهای جانبی بر اساس نسخه ها یمتفاوت

 

دانلود فایل

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.