تحقیق در مورد آشنایی با DHCP Server در محدوده خود فرمانروایی کنید

تحقیق در مورد آشنایی با DHCP Server در محدوده خود فرمانروایی کنید

تحقیق-در-مورد-آشنایی-با-dhcp-server-در-محدوده-خود-فرمانروایی-کنیدلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۴ صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏آشنایی ‏با DHCP Server ‏در محدوده خود فرمانروایی کنید   ‏در ‏شماره گذشته نحوه راه اندازی ابتدایی یک DHCP Server ‏را مرور کردیم. در این شماره ‏نیز با جزییات کنسول DHCP ‏آشنا می شویم تا بتوانیم مدیریت بهتری بر سرور DHCP ‏داشته ‏باشیم.
‏راه اندازی اسکوپ
‏همان طور که در شکل زیر می بینید، بعد از راه اندازی یک اسکوپ، تعدادی گزینه در دسترس قرار خواهند گرفت. اما هر کدام از این گزینه ها چه کارهایی انجام می دهند؟
Address Pool‏
‏در این بخش همه اسکوپ های تعریف شده، به همراه IP‏هایی استثنا، داده می شوند. در این بخش شما این توانایی را خواهید داشت که اگر مایل به افزودن یک یا تعدادی IP‏ استثنا بودید، با راست کلیک بر Address Pool‏ و انتخاب گزینه New Exclusion Range‏ یک محدوده (Range‏) را تعریف کنید تا DHCP‏ از آن IP‏ها استفاده نکند.
Address Leases‏
‏در این بخش IP‏هایی که توسط سرور DHCP‏ به کلاینت ها تخصیص یافته، نمایان می شود. می توانید هر کدام که بخواهید را پاک کنید.
‏در شکل بالا تعدادی IP‏ که در اجاره هستند را مشاهده می کنید. همان طور که می بینید، ۱۰ تا IP‏ اول به صورت خودکار توسط RAS‏ اجاره شده اند.
Reservation‏
‏در این قسمت می توانید برای یک کلاینت یک آدرس IP‏ ثابت رزرو کنید. روی آن راست کلیک کنید و New Reservation‏ را برگزینید. برای این کار باید آدرس Mac‏ کارت شبکه را داشته باشید که با استفاده از دستور arp –g‏ این مورد دست یافتنی است.
DHCP‏ Option‏
‏تنظیماتی که تا اینجا وارد کرده ایم، بیشتر برای کلاینت های خاص بودند. در حالت کلی ۳ تنظیم مختلف داریم که عبارتند از:
Client Option ‏،Scope Option ‏و Server Option.
‏ترتیب اعمال این تنظیمات هم درست به همین صورتی است که در بالا آمده. یعنی اگر تنظیمی مشابه، هم در اسکوپ و هم در سرور، ست شده باشد، تنظیم اسکوپ ارجعیت دارد. بنابراین هر چه تنظیمات جزیی تر باشند، قدرت بالاتری دارند.

 

دانلود فایل

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.