تحقیق در مورد آشنایی با سیستم ایربگ

تحقیق در مورد آشنایی با سیستم ایربگ

تحقیق-در-مورد-آشنایی-با-سیستم-ایربگلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۱۰ صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏آشنایی با سیستم ایربگ (کیسه هو‏ا)
‏کیسه هوا Air Bag
‏سالهای بسیار زیادی ‏کمربند ایمنی تنها وسیله محافظت از انسان در خودرو بود. بحث های زیادی در مورد ‏ایمنی سرنشین خودرو به خصوص کودکان وجود داشت و کشورها موظف بودند از قوانین و ‏استانداردهای مربوط به کمربند ایمنی پیروی کنند. امار نشان میدهد کمربندهای ایمنی ‏تا کنون جان صدها هزار نفر را در سوانح رانندگی از مرگ نجات داده اند.
‏همانند ‏کمربند ایمنی مفهوم ایربگ نیز یا کیسه هوا نیز سالها قبل بوجود امده است. اولین نوع ‏کیسه های قابل باد شدن در خلال جنگ جهانی دوم و در سال ۱۹۸۰ در هواپیماها و هنگام ‏فرود به کار گرفته شد. اما ایربگ های تجاری اولین بار در خودروها مورد استفاده قرار ‏گرفتند. اتومبیلهایی که بعد از سال ۱۹۹۸ تولید شدند همگی موظف به استفاده از ایربگ ‏برای دریافت استاندارد شده اند.
‏لازم است هم در قسمت راننده و هم قسمت سرنشین ‏کناری از ایربگ استفاده شود. امروزه امار نشان داده است که استفاده از ایربگ در ‏تصادف های مستقیم از رو به رو تا ۳۰% احتمال مرگ را کاهش میدهد.
‏بعدها ایربگ ‏های جانبی در صندلی ها و درهای خودرو جاسازی شدند.خودرو های مدرن امروزی دیگر از ‏تنها ۲ ایربگ استفاده نمیکنند بلکه تعداد زیادی ایربگ روبه رو و جانبی در این ‏خودروها به کار رفته است.همانطور که در سالیان گذشته مطالعات زیادی در مورد کمربند ‏ایمنی انجام میگرفت امروزه دولت ها و خودروسازان مطالعات و ازمونهای بسیاری در مورد ‏ایربگ ها انجام میدهند.
‏قوانین حرکت
‏قبل از مطالعه جزئیات ایربگ ها باید ‏ابتدا قوانین حرکت را مرور نمائیم.میدانیم اجسام متحرک دارای مومنتوم (اندازه حرکت) هستند.مومنتوم در اثر جرم و سرعت بوجود میاید.
‏تا هنگامی که نیروی خارجی به جسم ‏وارد نشود جسم در راستای قبلی و با همان سرعت به حرکت خود ادامه میدهد.خودرو از ‏جرمهای متعددی تشکیل شده است .

 

دانلود فایل

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.