تحقیق در مورد آشنایی با اصول بهداشت وتغذیه ورزش ۷ص

تحقیق در مورد آشنایی با اصول بهداشت وتغذیه ورزش ۷ص

تحقیق-در-مورد-آشنایی-با-اصول-بهداشت-وتغذیه-ورزش-7صلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۷ صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

2
‏مقدمه :
‏تغذیه مناسب یکی از ارکان سلامت ونشاط نوجوانان می‏‌‏باشد و با توجه به اهمیت خاص سلامت نوجوانان و جایگاه مهمی که این گروه درخانواده و جامعه دارند لازم است به انتخاب موادغذایی مناسب ، زمان و میزان مصرف و سن تغذیه آنها توجه کافی مبذول شود و توجه بدان حائز اهمیت است و این دلایل عبارتند از :
‏_ کودکان و بخصوص نوجوانان و جوانان بدلیل آنکه در مرحله رشد سریع قرار دارند نیازهای تغذیه ایشان اهمیت خاصی دارد و هرنوع اختلال درتغذیه آنان پیش آید می‏‌‏تواند موجب وارد آمدن لطمات شدیدی به رشد آنها شود.
‏۲_ عوارضی که به علت عدم رعایت اصول بهداشت و تغذیه غلط درسلامت نوجوانان ایجاد می‏‌‏شود چنانچه به سرعت درمان نشود جبران ناپذیر بوده و ممکن است تا آخر عمر گریبان گیر آن باشد
‏۳- نوجوانان درمرحله یادگیری سریع هستند و تغذیه نامناسب یادگیری و حافظه آنها را کاهش می‏‌‏دهد و خسارت عظیمی به سلامت جامعه می‏‌‏رساند.
‏۴_ نوجوانان آسیب پذیرترازبزرگسالان هستند و اختلالات تغذیه‏‌‏ای موجب کاهش قدرت ایمنی آنان شده و آنها را بیمارو ناتوان خواهد ساخت .
‏امروزه بهداشت و سلامت نوجوانان یک اولویت ملی دربسیاری ازکشورهاست بخصوص جنس مونث آن می‏‌‏باشد ودولتها و جوامع بین‏‌‏المللی باید سلامت مادران و کودکان و بخصوص نوجوانان رادربالاترین اولویت‏‌‏های خود قراردهند و باید مراقبت‏‌‏های بهداشتی و تغذیه کافی و و مبارزه با بیماری‏‌‏های همه‏‌‏گیر درجامعه و درسطح وسیع تر فراهم نمودن امکانات آموزشی توجه داشته تا سطح آگاهی خانواده ها را بالا ببرند. درتحقیقی که من به‏ ‏مدت ۴ سال داشته‏‌‏ام متوجه شدم ۸۰ %‏ ‏ دختران توجه بیشتر به اندام و تغذیه داشته

 

دانلود فایل

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.