مهم ترین ویتامین ها برای سلامت و رشد مو

مهم ترین ویتامین ها برای سلامت و رشد مو

مهم ترین ویتامین ها برای سلامت و رشد مو

درمان ریزش مو

برای رشدبیشتر موها علاوه بر مراقبت از آنها به ویتامین های مصرفی هم دقت داشته باشید‎

 

اگر شما هم دوست دارید مانند بسیاری از افراد موهای بلند و زیبایی داشته باشید اما به نظرتان می رسد موها از  حدی بیشتر رشد نمی کند شاید نه تنها رشد مو در همانجا متوقف شده بلکه شروع به ریزش نیز می کند، بهتر است علاوه بر مراقبت هایی که از موهایتان انجام می دهید کمی به رژیم غذایی و ویتامین هایی که در طول روز مصرف می کنید دقت داشته باشید.

 

همیشه بهترین کار این است که ویتامین ها و مواد معدنی را از غذاها کسب کنید به همین منظور ما برای شما لیستی از غذاهایی که حاوی ویتامین های لازم برای رشد موهایتان هستند، در اختیارتان قرار می دهیم.

 

۱ ) ویتامین A 

ویتامین A یکی از حیاتی ترین ویتامین ها برای رشد مو است، این ویتامین علاوه بر اینکه باعث رشد سلول ها می شود به ایمنی مو نیز کمک می کند. بتا کاروتین یکی از معمول ترین حالات ویتامین A است که می توان آن را در بسیاری از میوه های نارنجی و سبزیجات نظیر هویج، طالبی و هلو یافت. سایر مواد غذایی که سرشار از این ویتامین هستند شامل اسفناج، سیب زمینی شیرین و سبزیجاتی که برگ تیره دارند می شود.

 

۲ ) ویتامین C 

ویتامین C یکی از ویتامین های مشهور برای سیستم ایمنی بدن است و همانطور که می دانید از بدن در برابر بیماریهایی نظیر سرماخوردگی محافظت می کند. اما در کنار آن، ویتامین C برای سلامت و رشد مو نیز مفید است. ویتامین C هر آنچه برای تقویت و سلامت مو نیاز است را دارا می باشد. این ویتامین باعث می شود بدن، آهن مواد غذایی را به خوبی جذب کند. کمبود ویتامین C در بدن منجر به دوشاخه شدن انتهای مو می شود. بنابراین هرگاه دیدید با چنین مشکلی مواجه هستید بدانید در بدنتان ویتامین C کم دارید. این ویتامین را می توانید در پرتقال، کلم بروکلی، آناناس و انواع میوه های قرمز نظیر توت فرنگی یا آلبالو بیابید.

 

۳ ) ویتامین D 

گفته می شود بسیاری از مردم کمبود ویتامین D دارند، کمبود این ویتامین در بدن باعث بوجود آمدن مشکلات مختلفی می شود که یکی از آنها در مو و پوست نمایان می گردد. ویتامین D برای رشد فولیکل ها مفید است و کمبود آن در بدن منجر به ریزش مو و توقف رشد آن می گردد. بدن می تواند ویتامین D را به میزان بالایی از خورشید جذب کند. فصل تابستان بهترین زمان برای تامین این ویتامین است. روزانه حداقل ۱۵ دقیقه در هوای آزاد باشید و مواد غذایی که سرشار از ویتامین D هستند نظیر تن ماهی، ماهی سالمون و تخم مرغ در سبد غذایی خانه جای دهید

 

۴ ) ویتامین E

ویتامین E نقش آنتی اکسیدان را دارد که از سلول ها در برابر آسیب محافظت می کند. این ویتامین همچنین صدمات وارده به مو را ترمیم می کند و باعث  سلامت و رشد مو می شود. ویتامین E را می توانید در مواد غذایی نظیر سبزیجات، ماهی های چرب مثل تن ماهی و سالمون، دانه آفتابگردان و اسفناج بیابید.

  

منبع: بانوی شهر

 

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.