مبارزه با پیری پوست با این روغن جادویی

مبارزه با پیری پوست با این روغن جادویی

 

مبارزه با پیری پوست با این روغن جادویی

 

روغن اوکالیپتوس سلول‌های مرده را از بین می برد

این روز‌ها روغن‌های گیاهی و استفاده درمانی از آنها بسیار رواج پیدا کرده است. هرچند این روغن خوشبو در مغازه‌ها زیاد دیده می‌شود اما خواص آن کمتر برای مردم شناخته شده است.

درخت اکالیپتوس درخت بومی استرالیا است که در ایران نیز به خوبی رشد می‌کند. روغن اوکالیپتوس که از برگ این درخت گرفته می‌شود، روغنی شفاف و خوشبو است که در محصولات مراقبت از پوست کاربرد دارد. امروز با خواص این روغن آشنا می‌شویم. ایجاد چین و چروک روی پوست به عوامل محیطی و ژنتیکی بستگی دارد. افزایش تولید کلاژن در پوست اما راه مقابله با این مشکل است. روغن اوکالیپتوس سلول‌های مرده را از بین برده، آلودگی‌های موجود در منافذ پوست را برطرف می‌کند و ساخت کلاژن را افزایش می‌دهد. در واقع می‌توان گفت این ماده در خنثی کردن آسیب‌های عوامل محیطی بی‌نظیر است.

مبارزه با آسیب‌های پوستی

آسیب‌های پوستی موجب تورم، خشکی، قرمزی و عفونت پوست می‌شوند. عدم درمان آنها ممکن است منجر به بیماری‌های مزمن پوستی شود. هر چند اغلب چنین بیماری‌هایی واگیردار نیستند، اما برای فرد تبعات فیزیکی و احساسی در پی خواهد داشت. استفاده از محصولات آرایشی بهداشتی حاوی روغن اوکالیپتوس به خاطر داشتن خواص ضد میکروب، ضد ویروس، ضد تورم و ضد عفونی‌کنندگی به افرادی که دچار مشکلات پوستی‌اند توصیه می‌شود.

پاکسازی پوست

مواد شیمیایی موجود در این روغن به‌عنوان تمیز کننده، روشن‌کننده و پاکسازی‌کننده پوست عمل می‌کنند و همچنین ایمنی سلول‌های پوستی را افزایش می‌دهند. این روغن برای از بین بردن باکتری‌های مضر و عفونت‌های پوستی استفاده می‌شود. خوردن این روغن بسیار مضر است و هنگام استفاده از محصولات حاوی آن، باید مراقب این نکته بود. استفاده از این روغن در دستورهای خانگی انواع کرم‌ها و ماسک‌های پوست به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود و تماس مستقیم آن با پوست، آسیب زننده است. روغن اوکالیپتوس پس از پاکسازی و درمان، پوست را از آسیب‌های عوامل محیطی چون آلودگی هوا، دود سیگار و اشعه‌های ماوراء بنفش محافظت می‌کند.

منبع: سلامت نیوز

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.