روش جدید سرقت از دستگاه های کارت خوان

روش جدید سرقت از دستگاه های کارت خوان. برای دیدن روش سرقت کلیپ زیر را حتما ببینید


استفاده از کارت بانکی به جای پول نقد دیگر چند سالی است که برای اغلب ما جا افتاده است و حالا دیگر به جای پول نقد در کیف های ما انواع کارت های بانکی است. در همین سال هایی که به مرور این کارت ها به جای اسکناس در جیب ما جا خوش می کرد، جیب برها هم راه های رسیدن به پول های ما را از کیف قاپی و جیب زنی به پای عابربانک ها کشاندند و سال هاست که به همین منظور شیوه های مختلفی را از روش های سنتی کلاهبرداری تا ترفندهای مختلف هکری آزموده اند.

گرچه آگاهی ما در این سال ها نسبت به امنیت کارت های بانکی اضافه شده و بسیاری از ما گمان می کنیم دست کلاهبرداران از حساب های ما کوتاه می شود اما همچنان وضعیت سرقت از کارت های بانکی و عابربانک ها به نحوی است که پلیس نه تنها هشدارهای پیشین خود را کافی نمی داند بلکه این روزها صحبت از افزایش چنین جرایمی است که هشدارهای جدیدی را می طلبد؛ آنچنان که رییس مرکز تشخیص و پیشگیری جرایم سایبری پلیس فتا می گوید هر چند جرایم سایبری در کشور کاهش یافته است اما میزان سرقت از عابربانک ها افزایش داشته که در این زمینه باید اطلاع رسانی بیشتری به شهروندان در مورد نحوه سرقت ها انجام شود.

به گفته علی نیک نفس رشد جرایم مرتبط با کارت بانک ۴۷ درصد بوده است. در سال های گذشته سرقت از عابربانک ها به فراخور شرایط، حالت های مختلفی را به خود گرفته و کلاهبرداران با چندین نسل از ترفندها، کارت مراجعان به دستگاه های خودپرداز را خالی کرده اند؛ از شیوه های کاملا سنتی سرقت مثل اینکه به محض دریافت پول آن را به سرقت برده اند تا استفاده از ضعف های امنیتی کارت ها و سیستم های خودپرداز بانک ها.

منبع: bartarinha.ir

کلیپ سرا وب‌سایت

نظرات بسته شده است.